"Benieuwd wat voor trammelant er achter de schermen bij Red Bull is"

Red Bull stond in de eerste zeven races van 2019 slechts tweemaal op het podium. Het team weet nog niet te profiteren van de overstap naar de Honda-motor, mede doordat het chassis niet uitmuntend is. Momenteel komt het team van Max Verstappen en Pierre Gasly zowel op aerodynamisch als motorisch vlak tekort."Ik ben heel benieuwd wat er daar achter de schermen allemaal voor trammelant is. Want ze hebben het gewoon net niet voor elkaar", concludeert Rob Kamphues in gesprek met RacingNews365. "Dan heb je een compleet nieuw chassis in Spanje en dan kom je nog niet dichterbij aan Mercedes. Dat moet wel zo'n pijn doen bij het team." Een van de problemen waar Red Bull mee kampt is volgens Kamphues het Pirelli-rubber. "De nieuwe banden zijn zo fragiel, waarbij het erg moeilijk is om de banden in het operation window te krijgen en te houden. Ze zijn al snel te warm of te koud. Dit alles komt zo precies en Mercedes is de enige die dat momenteel goed voor elkaar krijgt." De focus van het Duitse team ligt tijdens de vrije trainingen, net als tijdens de wintertests, niet op het rijden van snelle ronden. "Ferrari is vaak het snelste op de vrijdag, maar Mercedes is alleen maar aan het zoeken naar manieren om de banden het beste aan de praat te krijgen. Op het moment dat het echt moet, dan staan ze er met hun auto."Met medewerking van Joe van Burik.

Top Headlines