Helmut Marko sluit eigen protest in Bakoe niet uit: ‘Meneer Wolff moet naar zichzelf kijken’
Na de Grand Prix van Spanje kreeg Red Bull Racing te horen dat de FIA de regels voor de buigzaamheid van vleugels had aangepast. Er komen vanaf Paul Ricard, de GP van Frankrijk, nieuwe tests waaraan de vleugels moeten voldoen. Hiermee hoopt de FIA dat de achtervleugel van bijvoorbeeld Red Bull, minder buigt dan die nu doet.
Mercedes had in Spanje namelijk geklaagd over de achtervleugel van op de RB16B, die in de ogen van de Duitsers te veel naar achteren zou buigen op de rechte stukken. Hiermee zou Red Bull een voordeel behalen, omdat ze minder luchtweerstand hadden en dus meer topsnelheid, maar daarvoor geen downforce hoefden in te leveren.
De FIA heeft besloten dat Mercedes inderdaad gelijk heeft en stelt nieuwe regels in, vanaf de GP van Frankrijk. Voor Toto Wolff is dit te lang, aangezien Red Bull er in Monaco en Azerbeidzjan dan nog gewoon gebruik van heeft kunnen maken. De Mercedes-baas dreigde dan ook om te protesteren, als Red Bull Racing inderdaad de buigbare achtervleugel zou gebruiken in Bakoe.
Helmut Marko is verrast door die opmerking van Wolff. Ten eerste: omdat Wolff hiermee het gezag van de FIA ondermijnt en ten tweede: omdat Mercedes zelf óók gebruik maakt van flexibele vleugels.
“We vinden het een beetje raar” , zegt Marko over de uitspraken van Wolff, in gesprek met Formel1.de . “De FIA heeft besloten dat de tests aangepast worden, vanaf Paul Ricard. Dat bericht was volgens ons vrij duidelijk.”
“Als meneer Wolff denkt dat dat te laat is, heeft de FIA daar alsnog het laatste woord over. Maar als hij protesteert, heeft hij daar natuurlijk het volste recht toe.”
Stel Wolff protesteert in Bakoe inderdaad, bestaat er een kans dat Red Bull dat zelf ook doet: “Hij moet ook nog zijn eigen voorvleugels kijken. Ik heb op tv-uitzendingen gezien dat die zó flexibel zijn, dat ze bijna op de grond komen” , aldus Marko.
Het bericht Helmut Marko sluit eigen protest in Bakoe niet uit: ‘Meneer Wolff moet naar zichzelf kijken’ verscheen eerst op GP33 .
Mercedes had in Spanje namelijk geklaagd over de achtervleugel van op de RB16B, die in de ogen van de Duitsers te veel naar achteren zou buigen op de rechte stukken. Hiermee zou Red Bull een voordeel behalen, omdat ze minder luchtweerstand hadden en dus meer topsnelheid, maar daarvoor geen downforce hoefden in te leveren.
De FIA heeft besloten dat Mercedes inderdaad gelijk heeft en stelt nieuwe regels in, vanaf de GP van Frankrijk. Voor Toto Wolff is dit te lang, aangezien Red Bull er in Monaco en Azerbeidzjan dan nog gewoon gebruik van heeft kunnen maken. De Mercedes-baas dreigde dan ook om te protesteren, als Red Bull Racing inderdaad de buigbare achtervleugel zou gebruiken in Bakoe.
Helmut Marko is verrast door die opmerking van Wolff. Ten eerste: omdat Wolff hiermee het gezag van de FIA ondermijnt en ten tweede: omdat Mercedes zelf óók gebruik maakt van flexibele vleugels.
“We vinden het een beetje raar” , zegt Marko over de uitspraken van Wolff, in gesprek met Formel1.de . “De FIA heeft besloten dat de tests aangepast worden, vanaf Paul Ricard. Dat bericht was volgens ons vrij duidelijk.”
“Als meneer Wolff denkt dat dat te laat is, heeft de FIA daar alsnog het laatste woord over. Maar als hij protesteert, heeft hij daar natuurlijk het volste recht toe.”
Stel Wolff protesteert in Bakoe inderdaad, bestaat er een kans dat Red Bull dat zelf ook doet: “Hij moet ook nog zijn eigen voorvleugels kijken. Ik heb op tv-uitzendingen gezien dat die zó flexibel zijn, dat ze bijna op de grond komen” , aldus Marko.
Het bericht Helmut Marko sluit eigen protest in Bakoe niet uit: ‘Meneer Wolff moet naar zichzelf kijken’ verscheen eerst op GP33 .