Lewis Hamilton beweert dat de achtervleugel van Red Bull Racing nog steeds te veel buigt
Mercedes-coureur Lewis Hamilton kwam er tijdens de Grand Prix van Spanje achter dat de achtervleugel van Red Bull wel érg flexibel was. Na een officiële klacht van Mercedes besloot de FIA om de tests voor de achtervleugels strenger te maken. Vanaf de Grand Prix van Frankrijk moesten de vleugels steviger zijn en minder buigen.
Volgens de FIA is de achtervleugel van Red Bull ten alle tijden legaal geweest, aangezien de vleugel altijd aan de regels heeft voldaan. Zelfs nu de tests strenger zijn, is de RB16B telkens goedgekeurd door de beleidsbepalers.
Toch is Lewis Hamilton nog niet tevreden. Na de Grand Prix van Stiermarken liet de zevenvoudig wereldkampioen weten dat Mercedes zo’n grote achterstand heeft, omdat de vleugel van Red Bull nog steeds te veel buigt. De Brit beweert dat het onderzoek van de FIA ook nog steeds loopt.
Verstappen meent dat zijn voorsprong komt door de kleinere achtervleugel, waardoor Red Bull meer topsnelheid kan rijden. Hamilton ziet dat niet zo.
“Als wij met een kleinere vleugel rijden, verliezen we én tijd en slijten de banden harder. Red Bull heeft een buigende vleugel, waarmee ze echt een verschil maken. Ze hebben daar heel goed aan gewerkt, want ze gebruiken het al het gehele jaar”, aldus Hamilton.
Het bericht Lewis Hamilton beweert dat de achtervleugel van Red Bull Racing nog steeds te veel buigt verscheen eerst op GP33 .
Volgens de FIA is de achtervleugel van Red Bull ten alle tijden legaal geweest, aangezien de vleugel altijd aan de regels heeft voldaan. Zelfs nu de tests strenger zijn, is de RB16B telkens goedgekeurd door de beleidsbepalers.
Toch is Lewis Hamilton nog niet tevreden. Na de Grand Prix van Stiermarken liet de zevenvoudig wereldkampioen weten dat Mercedes zo’n grote achterstand heeft, omdat de vleugel van Red Bull nog steeds te veel buigt. De Brit beweert dat het onderzoek van de FIA ook nog steeds loopt.
Verstappen meent dat zijn voorsprong komt door de kleinere achtervleugel, waardoor Red Bull meer topsnelheid kan rijden. Hamilton ziet dat niet zo.
“Als wij met een kleinere vleugel rijden, verliezen we én tijd en slijten de banden harder. Red Bull heeft een buigende vleugel, waarmee ze echt een verschil maken. Ze hebben daar heel goed aan gewerkt, want ze gebruiken het al het gehele jaar”, aldus Hamilton.
Het bericht Lewis Hamilton beweert dat de achtervleugel van Red Bull Racing nog steeds te veel buigt verscheen eerst op GP33 .