F1-techniek GP Oostenrijk | Mercedes komt met bijzondere meettechniek voor banden

In de rubriek F1-techniek houdt F1 Maximaal per Grand Prix bij welke snufjes de teams ditmaal hebben gevonden om de auto zo goed mogelijk te laten werken op dit circuit. Ditmaal gaat het om de uitvindingen voor de Grand Prix van Oostenrijk .
Mercedes komt met bijzondere meettechnieken voor bandbelasting
Mercedes komt met een opmerkelijke truc op de proppen om het één en ander te meten. Het team heeft namelijk wit kunststofschuim aangebracht aan de bovenkant van de wielophanging. Wanneer het met de band in aanraking komt, zal het wegslijten en zo kan het team zien hoe dicht de band bij het systeem komt in bochten waar de band hevig wordt belast. (Foto: Mercedes AMG F1)
[social-post platform="twitter" id="1144243354030477314"]
Teams showen de auto's
De Formule 1-teams showen hun auto's voorafgaand de Grand Prix van Oostenrijk. De fotografen zijn er snel bij.
[social-post platform="twitter" id="1144249377646682112"]
Nieuwe motor Sainz en Hülkenberg zorgt voor gridstraffen
Carlos Sainz van McLaren en Nico Hülkenberg van Renault gaan komend weekend in Oostenrijk allebei met een nieuwe motor van Renault rijden. Omdat beide heren al drie motoren hebben gebruikt dit seizoen, krijgen zij een gridstraf en beginnen ze dus achteraan.
[social-post platform="twitter" id="1144229173411667968"]
Alfa Romeo neemt dubbele wastegate-uitlaatpijpen
Alfa Romeo heeft tijdens de Grand Prix van Oostenrijk niet één, maar twee wastegate-uitlaatpijpen.
[social-post platform="twitter" id="1144223771169107968"]
Teams nemen technische hittemaatregel
Tijdens de Grand Prix van Oostenrijk zal het boven de dertig graden zijn. Om de hitte voor de wagen te beperken hebben de teams de uitgang van de sidepods geopend om de koeling te verbeteren.
[social-post platform="twitter" id="1144216564511727616"]
Nieuw POU-system bij Toro Rosso
Het POU-system, oftewel de Pushrod on Upright, lijkt bij Toro Rosso van een ander concept te zijn voorzien dan bij bijvoorbeeld Mercedes. Waar in het verleden nog vaak gebruik maakt van een pull-rod, moet menig team gebruik maken van de push-rods wegens een hogere neus van de wagen.
[social-post platform="twitter" id="1144204797802889216"]