Hoe Mercedes faalde in het pijnigen van Red Bull in België
Mercedes had een geniaal plan voor de Grand Prix van België, maar dat pakte compleet verkeerd uit, waarna het Duitse team in de problemen kwam. Valtteri Bottas ontving in Hongarije een vijf plaatsen gridstraf, na zijn crash in de openingsronde. Hier schakelde hij Sergio Pérez uit en voorkwam hij dat Max Verstappen veel punten kon scoren.
In de eerstvolgende race, de Grand Prix van België, moest Valtteri Bottas deze gridstraf nemen. Mercedes probeerde hierop in te spelen, door Bottas een extra gridstraf te laten nemen door het vervangen van zijn motor. Hierdoor zou de Fin naar de achterkant van het veld gezet zijn, maar hij zou daarmee wel een ‘gratis’ vierde motor hebben ontvangen, aangezien hij toch al uit de punten moest beginnen.
Mercedes wilde voorkomen dat Red Bull Racing actie kon ondernemen en ook Sergio Pérez een nieuwe motor kon geven, die vanaf de zevende plek moest starten. Daarom begonnen de monteurs zo laat mogelijk met het monteren van de vierde krachtbron van Bottas, waardoor Red Bull niet genoeg tijd had om nog te reageren.
Dit plannetje mislukte alleen volledig. Tijdens het installeren van de vierde motor bleek er een probleem te zijn, waardoor de monteurs snel terug moesten grijpen naar de oude motor. Binnen vijf uur had het team van Bottas de derde motor uit de auto gehaald, de vierde motor bijna geïnstalleerd, toch weer eruitgehaald en de derde motor er terug in geplaatst.
Uiteindelijk scoorde Valtteri Bottas nul punten, doordat de Grand Prix van Spa nooit een race kon worden door de zware regenval. Een eventuele vierde motor, met daarbij een gridstraf voor Bottas, moet dus nog komen. Net als die van Lewis Hamilton .
Het bericht Hoe Mercedes faalde in het pijnigen van Red Bull in België verscheen eerst op GP33 .
In de eerstvolgende race, de Grand Prix van België, moest Valtteri Bottas deze gridstraf nemen. Mercedes probeerde hierop in te spelen, door Bottas een extra gridstraf te laten nemen door het vervangen van zijn motor. Hierdoor zou de Fin naar de achterkant van het veld gezet zijn, maar hij zou daarmee wel een ‘gratis’ vierde motor hebben ontvangen, aangezien hij toch al uit de punten moest beginnen.
Mercedes wilde voorkomen dat Red Bull Racing actie kon ondernemen en ook Sergio Pérez een nieuwe motor kon geven, die vanaf de zevende plek moest starten. Daarom begonnen de monteurs zo laat mogelijk met het monteren van de vierde krachtbron van Bottas, waardoor Red Bull niet genoeg tijd had om nog te reageren.
Dit plannetje mislukte alleen volledig. Tijdens het installeren van de vierde motor bleek er een probleem te zijn, waardoor de monteurs snel terug moesten grijpen naar de oude motor. Binnen vijf uur had het team van Bottas de derde motor uit de auto gehaald, de vierde motor bijna geïnstalleerd, toch weer eruitgehaald en de derde motor er terug in geplaatst.
Uiteindelijk scoorde Valtteri Bottas nul punten, doordat de Grand Prix van Spa nooit een race kon worden door de zware regenval. Een eventuele vierde motor, met daarbij een gridstraf voor Bottas, moet dus nog komen. Net als die van Lewis Hamilton .
Het bericht Hoe Mercedes faalde in het pijnigen van Red Bull in België verscheen eerst op GP33 .