‘Audi en Porsche maken definitief intrede in de Formule 1’
Volgens het doorgaans zéér betrouwbare Auto Motor und Sport is de kogel voor 99% zeker door de kerk. Audi en Porsche maken in 2026 definitief intrede in de Formule 1. De Formule 1-motorfabrikanten zijn het eens geworden over de nieuwe regels, waarbij de MGU-H geschrapt wordt. Dit was een eis van zowel Audi als Porsche om toe te happen.
Om deze rigoureuze beslissing te nemen moeten de huidige fabrikanten een serieuze lange termijn commitment hebben gekregen van de nieuwe partijen, zo meldt AMuS. Tijdens de Grand Prix van Turkije zullen de teams, de fabrikanten en de FIA de nieuwe regels ondertekenen.
Overigens komen Porsche en Audi niet in de Formule 1 als nieuwe teams, maar puur als motorleveranciers. Ze zullen dus bestaande teams moeten vinden als klanten. Die klanten zullen, samen met de Duitse fabrikanten, een semi-fabrieksteam worden. Diezelfde constructie gebruikt Red Bull Racing nu ook met Honda.
Extra energie terugwinning
Om het verlies van de MGU-H op te vangen. De MGU-H kan energie terugwinnen uit de turbo en gebruiken om de compressor te laten draaien. Als een F1-bolide gas geeft, wordt die energie gelijk omgezet in vermogen. Omdat de MGU-H alleen in Formule 1-auto’s voorkomt, is er besloten om dit onderdeel te schrappen, aangezien het een té grote investering zou zijn voor Porsche en Audi.
In ruil daarvoor wordt de MGU-K een stuk sterker. Deze is direct verboden met de achterwielen en levert nu zo’n 120 kW (160 PK). Dit wordt verhoogd naar 350 kW (467 PK). Het bericht ‘Audi en Porsche maken definitief intrede in de Formule 1’ verscheen eerst op GP33 .
Om deze rigoureuze beslissing te nemen moeten de huidige fabrikanten een serieuze lange termijn commitment hebben gekregen van de nieuwe partijen, zo meldt AMuS. Tijdens de Grand Prix van Turkije zullen de teams, de fabrikanten en de FIA de nieuwe regels ondertekenen.
Overigens komen Porsche en Audi niet in de Formule 1 als nieuwe teams, maar puur als motorleveranciers. Ze zullen dus bestaande teams moeten vinden als klanten. Die klanten zullen, samen met de Duitse fabrikanten, een semi-fabrieksteam worden. Diezelfde constructie gebruikt Red Bull Racing nu ook met Honda.
Extra energie terugwinning
Om het verlies van de MGU-H op te vangen. De MGU-H kan energie terugwinnen uit de turbo en gebruiken om de compressor te laten draaien. Als een F1-bolide gas geeft, wordt die energie gelijk omgezet in vermogen. Omdat de MGU-H alleen in Formule 1-auto’s voorkomt, is er besloten om dit onderdeel te schrappen, aangezien het een té grote investering zou zijn voor Porsche en Audi.
In ruil daarvoor wordt de MGU-K een stuk sterker. Deze is direct verboden met de achterwielen en levert nu zo’n 120 kW (160 PK). Dit wordt verhoogd naar 350 kW (467 PK). Het bericht ‘Audi en Porsche maken definitief intrede in de Formule 1’ verscheen eerst op GP33 .