De reden dat Lewis Hamilton maar tien plaatsen gridstraf krijgt en niet achteraan hoeft te starten

Lewis Hamilton neemt in Turkije zijn motorwissel. Voor de eerste vrije training op Istanbul Park heeft Mercedes de vierde motor van Hamilton in zijn bolide geplaatst, waardoor de zevenvoudig wereldkampioen een gridstraf ontvangt. Max Verstappen moest in Rusland helemaal achteraan starten, maar Hamilton krijgt slechts tien plaatsen straf. Vanwaar dit verschil?
In Rusland nam Max Verstappen zijn vierde motor van het seizoen, waarbij hij alle onderdelen van zijn krachtbron verving. Hieronder vallen: de verbrandingsmotor, de turbo, de MGU-H en MGU-K, energie opslag, control electronics en zijn uitlaat. Voor ieder onderdeel ontvangt een coureur tien plaatsen gridstraf, waardoor het onvermijdelijk was dat Max Verstappen achteraan het veld zou eindigen.
Lewis Hamilton heeft ervoor gekozen om alleen zijn verbrandingsmotor – ICE – te vervangen in Turkije. Dit betekent dat hij slechts één keer een tien plaatsen gridstraf krijgt. Het is niet uitgesloten dat Mercedes ervoor kiest om later in het weekend meer onderdelen te wisselen, als er twijfels zijn over de betrouwbaarheid. Doen ze dit op een later tijdstip dit jaar, zal dat weer resulteren in een gridstraf, aangezien Hamilton al aan zijn maximum zit voor ieder onderdeel.
Het bericht De reden dat Lewis Hamilton maar tien plaatsen gridstraf krijgt en niet achteraan hoeft te starten verscheen eerst op GP33 .

Top Headlines

Oudere Top Headlines