Coronel ziet kansen voor Verstappen: "Gelukkig zien we Hamilton ook problemen hebben"

De afgelopen races was het stuivertje wisselen tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen. Om en om staat één van de twee coureurs bovenaan in het kampioenschap, al lijkt Mercedes met nog zes races te gaan de betere bolide te hebben. Tom Coronel en Ruud Dimmers bekijken in de nieuwste podcast van RacingNews365 waar Verstappen nog kan profiteren in de titelstrijd. Na de Grand prix van Turkije lijkt de W12-bolide van Mercedes vooral op de lange rechte stukken sneller dan de wagen van Red Bull. De komende races kan dat een voordeel gaan opleveren voor Hamilton, maar Coronel ziet de menselijke fouten als doorslaggevende factor. "Gelukkig zien we Hamilton ook problemen hebben, we moeten juist gaan profiteren van deze problemen." Dimmers verwacht overigens niet dat Mercedes ineens enorm de overhand heeft. "Mexico was altijd hét circuit voor Red Bull, alles klopte daar gewoon. De hoogte, het motorvermogen, ik ga er gewoon van uit dat Mexico nog steeds 'Maxico' is." Mocht Mercedes inderdaad de overhand hebben met een betere auto, zal Verstappen gretig moeten zijn in de kansen die hij krijgt tijdens de laatste zes races van het seizoen. "Anders wordt de Grand Prix van Abu Dhabi (de slotrace, red.) minder leuk dan ik eerst had gehoopt. Je moet namelijk wel realistisch zijn, Mercedes ziet er momenteel gewoon sneller uit. Vanaf Hongarije, daar zag ik dat al. Dat was oorspronkelijk echt een Red Bull-baantje." Dimmers kan zich hier in vinden, maar denkt dat consistent zijn de sleutel tot succes is in het wereldkampioenschap van 2021. "Het belangrijkste is nu dat je niet uitvalt in de race", vult hij aan bij de voorspellingen van Coronel. "Dan word je maar een keer tweede, en sta je misschien een keer een puntje achter in het kampioenschap. Zoiets kan in de volgende race weer omgedraaid worden. Ik geloof dat in de laatste zes races, de leiding in het WK vier keer gewisseld is." Coronel en Dimmers zijn het er over eens dat Verstappen en Hamilton foutloos moeten rijden. "Neem bijvoorbeeld een circuit als Brazilië, dat is een heel kort circuit. Als je daar (in de kwalificatie, red.) een foutje maakt en je verliest één of twee tienden, dan sta je zo ineens vijfde", zo concluderen ze tot slot. Beluister de volledige podcast hieronder.

Top Headlines