Max Verstappen ziet bijdrage Netflix voor succes Formule 1
Red Bull Racing-coureur Max Verstappen ziet een ongekende toename aan populariteit voor de Formule 1 in de VS. Volgens de Nederlander is dit vooral te danken aan de Netflix-serie ‘Drive to Survive’ (afgekort DTS).
Voor de Amerikaanse motorsportfans zit het IndyCar-seizoen erop en dus kunnen ze volop genieten van de Formule 1-race op het Circuit Of The Americas dit weekend. Het Texaanse circuit maakt zich op voor het drukste weekend sinds de debuutrace in 2012. Na de overname van Liberty Media heeft de Formule 1 flink aan populariteit gewonnen in de Verenigde Staten, zo ziet ook Max Verstappen. De Nederlander denkt dat vooral Netflix-serie ‘Drive To Survive’ heeft bijgedragen aan het succes van de sport in the States. Hij is van mening dat de serie nieuwe fans helpt om de sport beter te begrijpen. In een interview met NBC Sports vertelde de 24-jarige Limburger er het volgende over.
“Ik weet niet precies waar de populariteit ineens vandaan komt, maar ik weet zeker dat Netflix er een flinke bijdrage aan heeft geleverd. Nieuwe fans leren de sport zo beter begrijpen namelijk.”
Gaat de goede kant op
Verstappen denkt dat de ontwikkelingen in de sport de goede kant op gaan. Hij is van mening dat het geweldig is hoe Liberty Media probeert om de sport onder de aandacht te brengen bij een groter publiek.
“Het is een goede ontwikkeling. Liberty Media wil de sport groter maken hier in de VS en daardoor krijgen we hier ook meer races. Dat is goed want vroeger was er een groot verschil tussen mensen die fan waren en er bijna niks over wisten. Nu wordt dit verschil steeds kleiner en dat is geweldig om te zien.”
Het bericht Max Verstappen ziet bijdrage Netflix voor succes Formule 1 verscheen eerst op GP33 .
Voor de Amerikaanse motorsportfans zit het IndyCar-seizoen erop en dus kunnen ze volop genieten van de Formule 1-race op het Circuit Of The Americas dit weekend. Het Texaanse circuit maakt zich op voor het drukste weekend sinds de debuutrace in 2012. Na de overname van Liberty Media heeft de Formule 1 flink aan populariteit gewonnen in de Verenigde Staten, zo ziet ook Max Verstappen. De Nederlander denkt dat vooral Netflix-serie ‘Drive To Survive’ heeft bijgedragen aan het succes van de sport in the States. Hij is van mening dat de serie nieuwe fans helpt om de sport beter te begrijpen. In een interview met NBC Sports vertelde de 24-jarige Limburger er het volgende over.
“Ik weet niet precies waar de populariteit ineens vandaan komt, maar ik weet zeker dat Netflix er een flinke bijdrage aan heeft geleverd. Nieuwe fans leren de sport zo beter begrijpen namelijk.”
Gaat de goede kant op
Verstappen denkt dat de ontwikkelingen in de sport de goede kant op gaan. Hij is van mening dat het geweldig is hoe Liberty Media probeert om de sport onder de aandacht te brengen bij een groter publiek.
“Het is een goede ontwikkeling. Liberty Media wil de sport groter maken hier in de VS en daardoor krijgen we hier ook meer races. Dat is goed want vroeger was er een groot verschil tussen mensen die fan waren en er bijna niks over wisten. Nu wordt dit verschil steeds kleiner en dat is geweldig om te zien.”
Het bericht Max Verstappen ziet bijdrage Netflix voor succes Formule 1 verscheen eerst op GP33 .