Dit zijn de DRS-zones op het stratencircuit in Saoedi-Arabië
Volgend weekend racet de Formule 1 voor het eerst in Saoedi-Arabië, op het stratencircuit van Jeddah. De baan heeft 27(!) bochten, maar veel van deze bochten zullen vol gas zijn. Mercedes liet eerder deze maand al weten dat zij verwachten ontzettend sterk te zijn op de gloednieuwe baan en als we de onderstaande ‘track map’ bekijken, snappen we waarom.
Lewis Hamilton pakte in Brazilië zijn vijfde ICE van het seizoen, waardoor hij over veel meer vermogen beschikte dan Max Verstappen. In Qatar werd deze nieuwe motor niet gebruikt, waardoor die in Saoedi-Arabië weer vol opengedraaid kan worden. Helmut Marko is niet meer zo bang voor de topsnelheid van Mercedes , maar ze zullen op de rechte stukken zeker sneller zijn dan de Red Bulls.
Met drie DRS-zones en 80% van het rondje vol gas, is motorvermogen ontzettend belangrijk. Gaan we een derde overwinning van Lewis Hamilton op rij zien, of kan Max Verstappen een wonder verrichten en winnen in Saoedi-Arabië? Als we naar de track map kijken, moeten we rekening houden met het eerste!
Het bericht Dit zijn de DRS-zones op het stratencircuit in Saoedi-Arabië verscheen eerst op GP33 .
Lewis Hamilton pakte in Brazilië zijn vijfde ICE van het seizoen, waardoor hij over veel meer vermogen beschikte dan Max Verstappen. In Qatar werd deze nieuwe motor niet gebruikt, waardoor die in Saoedi-Arabië weer vol opengedraaid kan worden. Helmut Marko is niet meer zo bang voor de topsnelheid van Mercedes , maar ze zullen op de rechte stukken zeker sneller zijn dan de Red Bulls.
Met drie DRS-zones en 80% van het rondje vol gas, is motorvermogen ontzettend belangrijk. Gaan we een derde overwinning van Lewis Hamilton op rij zien, of kan Max Verstappen een wonder verrichten en winnen in Saoedi-Arabië? Als we naar de track map kijken, moeten we rekening houden met het eerste!
Het bericht Dit zijn de DRS-zones op het stratencircuit in Saoedi-Arabië verscheen eerst op GP33 .