FIA overtrad regels: safety car te vroeg naar binnen gestuurd
De FIA heeft de woede van Mercedes op zijn nek gehaald. Michael Masi liet weten dat de auto’s op een ronde achterstand niet mochten inhalen onder de safety car-periode aan het einde van de race, waarna dit een ronde later om werd gedraaid. Volgens Phillip Horton, Formule 1-journalist, is dit niet toegestaan volgens het regelboek.
Artikel 48.12 in het Formule 1 wetboek schrijft dat als auto’s zichzelf mogen ‘unlappen’, dat de safety car dan de volgende ronde pas naar binnen mag komen. In Abu Dhabi liet de FIA de safety car dezelfde ronde al de pits in rijden. Dit is dus tegen de regels en het resultaat kan zeker op een protest van Mercedes rekenen.
This is Article 48.12 – contentious issue is likely to circle around why only a few lapped cars (the ones between Hamilton & Verstappen) were given the signal to unlap themselves. #F1 #AbuDhabiGP pic.twitter.com/ZAjNqMrJqU — Phillip Horton (@PHortonF1) December 12, 2021
Het bericht FIA overtrad regels: safety car te vroeg naar binnen gestuurd verscheen eerst op GP33 .
Artikel 48.12 in het Formule 1 wetboek schrijft dat als auto’s zichzelf mogen ‘unlappen’, dat de safety car dan de volgende ronde pas naar binnen mag komen. In Abu Dhabi liet de FIA de safety car dezelfde ronde al de pits in rijden. Dit is dus tegen de regels en het resultaat kan zeker op een protest van Mercedes rekenen.
This is Article 48.12 – contentious issue is likely to circle around why only a few lapped cars (the ones between Hamilton & Verstappen) were given the signal to unlap themselves. #F1 #AbuDhabiGP pic.twitter.com/ZAjNqMrJqU — Phillip Horton (@PHortonF1) December 12, 2021
Het bericht FIA overtrad regels: safety car te vroeg naar binnen gestuurd verscheen eerst op GP33 .