Verstappen en Honda overleggen: 'Bekijken per race de mogelijkheden'
Max Verstappen zette twee weken geleden in Oostenrijk een fantastische prestatie neer. Hij haalde vanaf P8 de ene na de andere auto in en won uiteindelijk de race. In Silverstone legt hij aan de aanwezige media uit hoe de overwinning tot stand kwam.
'In de week voor Oostenrijk hadden we goede stappen gezet; onze updates op de auto werkten goed en we hadden ook meer vermogen. We hadden als team tegen Honda gezegd dat we wisten dat er dit jaar nog een gridstraf vanwege een motorwissel zit aan te komen. Dus dan zouden we best een keer wat meer risico kunnen nemen om in de kwalificatie er dichter bij te zitten', legt de 21-jarige Red Bull-coureur uit.
'We bekijken nu samen met Honda wat er per circuit mogelijk is'
Hiervoor moest er dus overleg worden gepleegd met Honda. En dat vergde een tactische benadering. 'We hebben niet met de vuist op tafel geslagen, want volgens mij is dat niet de juiste manier om Japanners te benaderen. Het is ook logisch dat ze wat voorzichtiger zijn na de moeizame eerdere jaren als motorenleverancier. Tijdens de kwalificatie in Oostenrijk stond de motor agressiever afgesteld en hadden we meer vermogen. We bekijken nu samen met Honda wat er per circuit mogelijk is.'
Hoewel de race in Spielberg fantastisch was vanuit Nederlands oogpunt, moet gezegd worden dat de start van Verstappen dat absoluut niet was. Zijn auto sprong in de anti-stall modus. ‘Daardoor kon ik geen goede start maken. We wisten meteen al wat er mis ging, maar toen konden we er toch al niets meer aan veranderen.’ Uiteindelijk was hij een stuk sneller dan Mercedes en Ferrari. 'Wij hadden minder problemen met de koeling dan Mercedes en waren sterker in de bochten dan Ferrari. Door onze nieuwe voorvleugel en iets meer vermogen, waren we gewoon sneller.' (Foto: Red Bull Content Pool / Getty Images)