Geen buigende achtervleugels meer bij Mercedes en Red Bull in 2022

Volgens de technisch directeur van McLaren, James Key, zullen de achtervleugels in 2022 een stuk strenger gecontroleerd worden dan afgelopen jaar. In 2021 beschuldigden Mercedes én Red Bull Racing elkaar van het rijden met een flexibele achtervleugel. Dit zorgt voor minder luchtweerstand op hoge snelheid, waarmee je een hogere topsnelheid kan halen.
Na de Grand Prix van Spanje klaagde Mercedes bij de FIA over de achtervleugel van Red Bull, waarna de regels aangepast werden in Frankrijk. Een half jaar later, tijdens de Grand Prix van Brazilië, was het juist Red Bull dat bij de FIA aanklopte. Nu was het Oostenrijkse team van mening dat de vleugel van Mercedes te veel boog, waardoor zij ontzettend hard gingen op de rechte stukken.
Vanaf de Grand Prix van Qatar was de topsnelheid van Mercedes ook al stukken minder dan in Brazilië. Volgens Red Bull kwam dit door en strengere test op de achtervleugel na de kwalificatie in Qatar. James Key, technisch directeur van McLaren, weet dat deze tests volgend jaar nóg strenger worden.
“Er zullen wat tests verzwaard worden, vooral voor de achtervleugel. Er zijn nu hele strikte richtlijnen voor de stijfheid van dit onderdeel. Er zullen natuurlijk altijd trucjes gevonden worden, maar er zal niet meer een voordeel behaald kunnen worden als dit jaar” , aldus Key tegenover Motorsport-total .
Het bericht Geen buigende achtervleugels meer bij Mercedes en Red Bull in 2022 verscheen eerst op GP33 .

Top Headlines

Oudere Top Headlines