Mercedes raakt twee belangrijke sponsoren kwijt voor 2022-seizoen

Het Mercedes Formule 1-team moet het in 2022 doen zonder twee grote sponsors. BOSE en EPSON hebben beiden besloten om te stoppen met het sponsoren van de achtvoudig wereldkampioenen. Beide bedrijven waren sinds 2014 op de Mercedes-bolides te vinden.
EPSON en BOSE zijn allebei actief in de technologiesector. De eerstgenoemde sponsor is één van de marktleiders als het gaat om printers en het Amerikaanse BOSE is gespecialiseerd in audio-apparatuur. Vooral BOSE was vorig jaar veel in beeld, op momenten dat Mercedes-baas Toto Wolff zijn headsets kapot sloeg als het even niet liep bij het Duitse team.
Op social media wordt dit door grappenmakers ook genoemd als de reden voor het vertrek van BOSE. De Amerikanen zouden niet meer willen opdraaien voor de kosten van de doorgeslagen Wolff. Er zijn (nog) geen vervangers voor de vertrekkende sponsoren gevonden.



#SponsorWatch : Mercedes-AMG won't be partnered by EPSON and BOSE in 2022 after 8 years with the team. The Silver Arrows has 4 levels of sponsor hierarchy – Title Partner, Principal Partner, Team Partner and Team Suppliers. #F1 #F12022 #sponsorship #MercedesAMGF1 pic.twitter.com/MyXjFRzBla — Decalspotters (@decalspotters) January 3, 2022

Het bericht Mercedes raakt twee belangrijke sponsoren kwijt voor 2022-seizoen verscheen eerst op GP33 .

Top Headlines

Oudere Top Headlines