Toto Wolff over Netflix: ‘Hebben geprofiteerd van Max en Lewis’
Volgens Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft mede het duel tussen Max Verstappen en Lewis Hamilton ervoor gezorgd dat de Formule 1 flink is gegroeid. De Oostenrijker spreekt dan ook van een wisseling van de wacht vanwege de Netflix-serie ‘Drive to Survive’.
Sinds de overname van Liberty Media heeft de Formule 1 enorm aan populariteit gewonnen. Steeds meer jonge mensen van over de hele wereld volgen het racespektakel en dat komt met name door Netflix. Ook betere en meer actieve interactie met fans vanuit de sport zelf heeft gezorgd voor een enorme boost. Mercedes-teambaas Toto Wolff ziet dit ook en denkt dat de strijd tussen Verstappen en Hamilton nog meer olie op het vuur heeft gegooid.
Kampioenschap
Tijdens een interview met Auto, Motor und Sport kijkt Wolff terug op alle gebeurtenissen van het afgelopen seizoen. Met name de gevechten tussen Verstappen en Hamilton hebben voor een nog grotere “fanbase” gezorgd, zo stelt de Oostenrijker. “Het gevecht tussen Max en Lewis heeft voor veel interactie gezorgd. De Formule 1 en Netflix hebben hier duidelijk van geprofiteerd. Afgelopen seizoen bleek dat er veel meer jongeren naar onze sport keken, het is een soort wisseling van de wacht qua publiek. Netflix heeft daar een groot aandeel in”, aldus Wolff.
Blijven groeien
Volgens de teambaas van de zilverpijlen kan de Formule 1 nog meer groeien met Liberty Media aan het roer. “De Formule 1 kan blijven doorgroeien als corona ons een beetje meezit. Onze sport is weer hip en veel mensen hebben er belangstelling voor. Komend seizoen hebben we bijvoorbeeld twee races in de VS en in 2023 misschien zelfs een derde. Er staat ons een mooie toekomst te wachten”, sluit de Oostenrijker af.
Het bericht Toto Wolff over Netflix: ‘Hebben geprofiteerd van Max en Lewis’ verscheen eerst op GP33 .
Sinds de overname van Liberty Media heeft de Formule 1 enorm aan populariteit gewonnen. Steeds meer jonge mensen van over de hele wereld volgen het racespektakel en dat komt met name door Netflix. Ook betere en meer actieve interactie met fans vanuit de sport zelf heeft gezorgd voor een enorme boost. Mercedes-teambaas Toto Wolff ziet dit ook en denkt dat de strijd tussen Verstappen en Hamilton nog meer olie op het vuur heeft gegooid.
Kampioenschap
Tijdens een interview met Auto, Motor und Sport kijkt Wolff terug op alle gebeurtenissen van het afgelopen seizoen. Met name de gevechten tussen Verstappen en Hamilton hebben voor een nog grotere “fanbase” gezorgd, zo stelt de Oostenrijker. “Het gevecht tussen Max en Lewis heeft voor veel interactie gezorgd. De Formule 1 en Netflix hebben hier duidelijk van geprofiteerd. Afgelopen seizoen bleek dat er veel meer jongeren naar onze sport keken, het is een soort wisseling van de wacht qua publiek. Netflix heeft daar een groot aandeel in”, aldus Wolff.
Blijven groeien
Volgens de teambaas van de zilverpijlen kan de Formule 1 nog meer groeien met Liberty Media aan het roer. “De Formule 1 kan blijven doorgroeien als corona ons een beetje meezit. Onze sport is weer hip en veel mensen hebben er belangstelling voor. Komend seizoen hebben we bijvoorbeeld twee races in de VS en in 2023 misschien zelfs een derde. Er staat ons een mooie toekomst te wachten”, sluit de Oostenrijker af.
Het bericht Toto Wolff over Netflix: ‘Hebben geprofiteerd van Max en Lewis’ verscheen eerst op GP33 .