Drama voor De Vries, Frijns grijpt net naast overwinning Formule E ePrix Saoedi-Arabië
De tweede Formule E-race van het weekend in Saoedi-Arabië begon met de twee Nederlandse deelnemers in kansrijke posities. Nyck de Vries begon vanaf poleposition, met in zijn kielzog Robin Frijns op P3. Tussen hen in stond Edoardo Mortara. Iedereen kwam bij de start van de race, die 45 minuten + 1 ronde duurde, goed weg. De Vries behield zijn leidende positie, terwijl Frijns bijna de tweede plek overnam. Hij moest echter op de rem in het gevecht met Mortara en sloot aan op de derde plek. Stoffel Vandoorne en Jake Dennis, twee andere concurrenten van De Vries, lagen na de start op P9 en P7 en dus kon de geboren Sneker meteen goede zaken doen in het kampioenschap. Eerste Attack Modes worden gebruikt Na tien minuten kozen de eerste coureurs vooraan het veld voor Attack Mode. Deze moest tijdens deze race verplicht twee keer worden gebruikt. Om de Attack Mode te activeren moeten de coureurs over een activatiezone rijden die naast de racelijn ligt. Daar verliezen ze tijd mee, maar de vier minuten daarna krijgen ze wel extra vermogen om dat goed te maken. Het zorgde in de top vier, die met elkaar in gevecht waren voor de drie podiumplekken, niet voor veranderingen. Toen Lucas di Grassi, rijdend op P4, al heel snel zijn tweede Attack Mode activeerde, zorgde dat echter wel voor veel spektakel. Di Grassi zette een kettingreactie in werking, maar omdat hij de eerste was en Frijns een ronde later reageerde, had hij de Nederlander te pakken na een zinderend gevecht. De Vries was de enige die ervoor koos niet zijn tweede Attack Mode te gebruiken, waardoor hij terugzakte naar P3, met Frijns op P4. Mortara koos er wel voor en hij kwam uiteindelijk aan de leiding te liggen. Toen de rust even was weder gekeerd, ging Mortara aan de leiding, gevolgd door teamgenoot Di Grassi. De Vries en Frijns sloten aan op P3 en P4, maar De Vries was wel nog de enige die een keer Attack Mode over had. Die activeerde hij met nog negentien minuten op de klok, waardoor hij terugviel tot buiten de podiumposities. Hij wist echter geen plekken terug te winnen ondanks zijn extra vermogen en dus bleef hij haken op P4. De Vries valt terug, Frijns valt aan De twee Rokit Venturi-coureurs vooraan het veld, Mortara en Di Grassi, schroefden het tempo terug, waardoor de kopgroep groter en groter werd. Jean Eric Vergne sloot op P5 aan achter De Vries en viel meteen aan. De Nederlander en de Fransman raakten elkaar en Nyck verloor een handvol plekken. Plots lag hij op P9 en moest hij nog gaan vechten voor de laatste punten. De top drie bleef in die periode onveranderd, met Frijns die op P3 aandrong bij de twee leiders. Met nog tien minuten op de klok dook Frijns in een gat en veroverde hij knap de tweede positie. De jacht op de winst werd geopend, maar met nog acht minuten op de klok kwam de safety car op de baan vanwege een crash van Alexander Sims. Het hele veld kwam zo weer bij elkaar. Anti-climax Het duurde even voordat het wrak van Sims was opgeruimd. Sterker nog, ze hadden de volledige acht minuten nodig, waardoor de race achter de safety car eindigde. Edoardo Mortara won de race, voor Frijns, Di Grassi, Lotterer en Dennis. De Vries moest het doen met plek tien.