Ferrari raakt sponsor kwijt na periode van 49 jaar

Scuderia Ferrari zal vanaf dit seizoen niet meer gesponsord worden door Philip Morris International. De tabaksgigant was sinds 1973 één van de grootste sponsoren van het Italiaanse team, waar het eerst als Marlboro op de wagen verscheen. De laatste jaren stond Mission Winnow op de rode bolide’s geprint.
Sinds de verbanning van tabaksreclame in internationale sporten heeft Philip Morris International op allerlei manieren geprobeerd om toch zichtbaar te blijven op de bolides van Ferrari. Zo reden de Italianen tussen 2008 en 2010 met een barcode op de zijkant van de auto, wat ontzettend leek op het Marlboro-logo. Vanaf 2018 werd Mission Winnow gebruikt om de tabaksindustrie te promoten via Ferrari.
Maar de meeste landen verboden deze vorm van reclame de afgelopen jaren, waardoor het Mission Winnow logo tijdens steeds minder races te zien was. Mogelijk is dit één van de redenen dat PMI stopt met het sponsoren van Ferrari, aangezien ze in 2021 nog $160 miljoen hadden betaald om op de auto’s te zien te zijn.


Philip Morris International sinds 1973 sponsor van Ferrari


Het einde van de samenwerking tussen PMI en Ferrari is bijzonder. De tabaksgigant en het automerk zijn al sinds 1973 gelieerd aan elkaar. Dat betekent dat het Amerikaanse bedrijf langer in de Formule 1 actief was dan acht van de tien actieve teams (alleen Ferrari en McLaren zijn langer aan één stuk door verbonden geweest aan de F1).



Official: Philip Morris (Marlboro, Mission Winnow) out of motorsport as Ferrari and Ducati end long-time partnerships with the tobacco giant. #F1 #MotoGP #PMI — Decalspotters (@decalspotters) February 7, 2022

Het bericht Ferrari raakt sponsor kwijt na periode van 49 jaar verscheen eerst op GP33 .

Top Headlines

Oudere Top Headlines