Max Verstappen benoemt belangrijkste verandering 2022-auto’s
In 2022 zullen de Formule 1-coureurs rijden in flink aangepaste bolides. Door de reglementswijzigingen hoopt de F1 dat de nieuwe auto’s elkaar beter kunnen volgen, waardoor inhalen makkelijker moet worden. Dit moet het racen in het algemeen ook verbeteren. Om deze resultaten te behalen, is er wat downforce van de auto’s gehaald.
Dit betekent dat de nieuwe bolides wat moeilijker te besturen zullen zijn. Maar volgens Max Verstappen is dat niet de belangrijkste verandering, aangezien de coureurs daar snel aan zullen wennen en zich daarop aan zullen passen. De Nederlander meent dat de nieuwe Pirelli-banden voor een groter probleem zorgen.
De Italiaanse bandenfabrikant introduceert dit jaar de 18 inch velgen, vijf inch groter dan in 2021. Ook de banden zelf zijn dit jaar groter geworden. Dit betekent dat het zicht vanuit de cockpit flink is veranderd, zo geeft Verstappen aan. Vooral het raken van de apex wordt lastiger in 2022. Dat liet de wereldkampioen op de presentatie van de RB18 weten.
“Het zicht vanuit de cockpit is minder geworden, door de grotere banden. Het is hierdoor lastiger om de apex van een bocht perfect te raken. Daarnaast is er iets minder grip. Maar daar hebben we de testdagen voor. Daar leer je om te gaan met het glijden en het blokkeren”, aldus Verstappen.
Het bericht Max Verstappen benoemt belangrijkste verandering 2022-auto’s verscheen eerst op GP33 .
Dit betekent dat de nieuwe bolides wat moeilijker te besturen zullen zijn. Maar volgens Max Verstappen is dat niet de belangrijkste verandering, aangezien de coureurs daar snel aan zullen wennen en zich daarop aan zullen passen. De Nederlander meent dat de nieuwe Pirelli-banden voor een groter probleem zorgen.
De Italiaanse bandenfabrikant introduceert dit jaar de 18 inch velgen, vijf inch groter dan in 2021. Ook de banden zelf zijn dit jaar groter geworden. Dit betekent dat het zicht vanuit de cockpit flink is veranderd, zo geeft Verstappen aan. Vooral het raken van de apex wordt lastiger in 2022. Dat liet de wereldkampioen op de presentatie van de RB18 weten.
“Het zicht vanuit de cockpit is minder geworden, door de grotere banden. Het is hierdoor lastiger om de apex van een bocht perfect te raken. Daarnaast is er iets minder grip. Maar daar hebben we de testdagen voor. Daar leer je om te gaan met het glijden en het blokkeren”, aldus Verstappen.
Het bericht Max Verstappen benoemt belangrijkste verandering 2022-auto’s verscheen eerst op GP33 .