Grand Prix van Miami gaat samenwerking aan met grote sponsor

De tweede Formule 1-Grand Prix op Amerikaanse bodem heeft een grote sponsor weten aan te trekken. In 2022 zal de wedstrijd in Miami verbonden zijn aan de cryptocurrency-dienst Crypto.com.
Het bedrijf is momenteel al sponsor van de Formule 1 zelf en ook is het logo te zien op beide Aston Martin-bolides. Tijdens het Grand Prix-weekend van zes tot acht mei zal er worden gereden rondom het Hard Rock Stadium. Samen met de Formule 1 zal ook de W-Series haar eerste race van het nieuwe seizoen rijden. In gesprek met Formula1.com laat Jeremy Walls, Chief Revenue Officer van het Hard Rock Stadium, weten dat beide bedrijven erg uitkijken naar de nieuwe samenwerking. “Het is een erg groot evenement en beide bedrijven willen doorgroeien. Wij kijken erg uit naar de nieuwe samenwerking met Crypto.com”,  aldus Walls.
Aparte fanzone en meer
Samen met een langdurige samenwerking zal er rondom het circuit ook een nieuwe fanzone komen. Hier kunnen fans onder meer pitstops oefenen en tegen elkaar racen op de Formule 1-game. Ook tijdens de sprintraces van afgelopen seizoen was Crypto.com de grote sponsor en was er een zogenaamde ‘Overtake Award’. Deze award werd uiteindelijk gewonnen door Aston Martin-coureur Sebastian Vettel. Kris Marszalek, oprichter van Crypto.com, heeft laten weten dat zijn bedrijf perfect aansluit op de racerij en daardoor meer evenementen wil gaan sponsoren.  “Technologie en innovatie zitten in onze kern als bedrijf. Deze kern sluit erg aan op de racerij”,  aldus Marszalek.
Het bericht Grand Prix van Miami gaat samenwerking aan met grote sponsor verscheen eerst op GP33 .

Top Headlines

Oudere Top Headlines