‘Red Bull RB18 nog altijd te zwaar ten opzichte van andere teams’
Volgens Auto, Motor und Sport (hierna aangegeven als AMuS) is de Red Bull RB18 nog altijd een stuk zwaarder dan andere 2022-bolides. In Bahrein wilde het team uit Milton Keynes al een flink stuk ‘afvallen’, maar slaagde daar niet in volgens het Duitse medium.
In Bahrein kreeg Red Bull zoals verwacht felle tegenstand van Ferrari. Het team uit Maranello kende een erg sterke winter en ook de testdagen verliepen volgens plan. Een van de grote problemen waar teams tegenaan lopen in 2022 is het gewicht van de auto’s. Gewicht en snelheid hangen erg samen in de Formule 1. Daarom is het belangrijk om een zo licht mogelijke auto te bouwen.
Dat is nou net waar het aan schort bij Red Bull. De 2022-bolide van het team zou naar verluidt zelfs tien kilo zwaarder zijn dan de wagen van Ferrari. Hierdoor lopen Max Verstappen en Sergio Pérez kostbare rondetijd mis op beide Ferrari-coureurs. In Bahrein wilde Red Bull al iets van het overtollige gewicht afsnoepen, maar slaagde daar echter niet in volgens AMuS.
Stappen zetten
“Red Bull wilde flinke stappen zetten met de nieuwe Bahrein-bolide door minstens zeven á tien kilo te verliezen. Volgens bronnen hebben ze [Red Bull] slechts de helft weten te behalen”, klinkt het in het Duitse medium. Vanwege de budgetcap die vanaf dit seizoen is ingevoerd, mogen teams niet meer ongelimiteerd geld uitgeven aan de ontwikkeling en doorontwikkeling van de bolides. Dit zou extra pijn doen bij Red Bull.
Toch is er ook een lichtpuntje voor Red Bull. Niet alleen Red Bull kampt namelijk met gewichtsproblemen. Het merendeel van de grid zou ver boven het minimumgewicht zitten. Alleen McLaren en Alfa Romeo zouden wagens hebben gebouwd die voldoen aan de recent afgesproken 798 kilogram. Ferrari zou van de topteams de lichtste auto hebben gebouwd. Red Bull en Mercedes lopen dus achter op de Italiaanse renstal qua gewicht.
Het bericht ‘Red Bull RB18 nog altijd te zwaar ten opzichte van andere teams’ verscheen eerst op GP33 .
In Bahrein kreeg Red Bull zoals verwacht felle tegenstand van Ferrari. Het team uit Maranello kende een erg sterke winter en ook de testdagen verliepen volgens plan. Een van de grote problemen waar teams tegenaan lopen in 2022 is het gewicht van de auto’s. Gewicht en snelheid hangen erg samen in de Formule 1. Daarom is het belangrijk om een zo licht mogelijke auto te bouwen.
Dat is nou net waar het aan schort bij Red Bull. De 2022-bolide van het team zou naar verluidt zelfs tien kilo zwaarder zijn dan de wagen van Ferrari. Hierdoor lopen Max Verstappen en Sergio Pérez kostbare rondetijd mis op beide Ferrari-coureurs. In Bahrein wilde Red Bull al iets van het overtollige gewicht afsnoepen, maar slaagde daar echter niet in volgens AMuS.
Stappen zetten
“Red Bull wilde flinke stappen zetten met de nieuwe Bahrein-bolide door minstens zeven á tien kilo te verliezen. Volgens bronnen hebben ze [Red Bull] slechts de helft weten te behalen”, klinkt het in het Duitse medium. Vanwege de budgetcap die vanaf dit seizoen is ingevoerd, mogen teams niet meer ongelimiteerd geld uitgeven aan de ontwikkeling en doorontwikkeling van de bolides. Dit zou extra pijn doen bij Red Bull.
Toch is er ook een lichtpuntje voor Red Bull. Niet alleen Red Bull kampt namelijk met gewichtsproblemen. Het merendeel van de grid zou ver boven het minimumgewicht zitten. Alleen McLaren en Alfa Romeo zouden wagens hebben gebouwd die voldoen aan de recent afgesproken 798 kilogram. Ferrari zou van de topteams de lichtste auto hebben gebouwd. Red Bull en Mercedes lopen dus achter op de Italiaanse renstal qua gewicht.
Het bericht ‘Red Bull RB18 nog altijd te zwaar ten opzichte van andere teams’ verscheen eerst op GP33 .