‘Mercedes heeft over drie races een kampioensauto’
Volgens het Italiaanse Funoanalisitecnica zijn de problemen met ‘porpoising’ van de Mercedes W13 bijna opgelost. Bronnen binnen het team uit Brackley laten weten dat ze binnen twee à drie races een nieuw pakket naar het circuit brengen, waarmee Mercedes weer mee zou doen om overwinningen en zelfs om de titel.
In Bahrein kwam Mercedes er achter dat de nieuwe vloer niet zo werkte als ze van te voren hadden verwacht. Hierdoor stuiterde de W13 erger dan andere auto’s op het rechte stuk, waardoor er veel performance verloren gaat in de remzones. Ook is het porpoising slecht voor de auto én de gezondheid van de coureurs.
Om het stuiteren te verminderen heeft Mercedes de rijhoogte van de W13 wat opgekrikt, wat ervoor zorgt dat het porpoising bijna niet meer voorkomt, maar hierdoor gaat er wel veel downforce verloren. Tijdens de Grand Prix van Bahrein verloor het Duitse team ruim een halve seconde per ronde aan Red Bull Racing en Ferrari.
Verschil in rijhoogte bij Mercedes, Ferrari en Red Bull Racing
Mercedes terug aan de top
Waar Mercedes dus moeite had in Bahrein, is de verwachting binnen het team nu dat men in Europa weer mee kan doen om de overwinningen. Saoedi-Arabië en Australië komen, hoogstwaarschijnlijk, nog te vroeg, maar in Imola moet de W13 weer om de prijzen meestrijden. Dat bevestigen bronnen binnen het team uit Brackley. Het bericht ‘Mercedes heeft over drie races een kampioensauto’ verscheen eerst op GP33 .
In Bahrein kwam Mercedes er achter dat de nieuwe vloer niet zo werkte als ze van te voren hadden verwacht. Hierdoor stuiterde de W13 erger dan andere auto’s op het rechte stuk, waardoor er veel performance verloren gaat in de remzones. Ook is het porpoising slecht voor de auto én de gezondheid van de coureurs.
Om het stuiteren te verminderen heeft Mercedes de rijhoogte van de W13 wat opgekrikt, wat ervoor zorgt dat het porpoising bijna niet meer voorkomt, maar hierdoor gaat er wel veel downforce verloren. Tijdens de Grand Prix van Bahrein verloor het Duitse team ruim een halve seconde per ronde aan Red Bull Racing en Ferrari.
Verschil in rijhoogte bij Mercedes, Ferrari en Red Bull Racing
Mercedes terug aan de top
Waar Mercedes dus moeite had in Bahrein, is de verwachting binnen het team nu dat men in Europa weer mee kan doen om de overwinningen. Saoedi-Arabië en Australië komen, hoogstwaarschijnlijk, nog te vroeg, maar in Imola moet de W13 weer om de prijzen meestrijden. Dat bevestigen bronnen binnen het team uit Brackley. Het bericht ‘Mercedes heeft over drie races een kampioensauto’ verscheen eerst op GP33 .