Vier DRS-zones voor Grand Prix van Australië

Tijdens de Grand Prix van Saoedi-Arabië zagen we hoe sterk de DRS kan zijn op lange rechte stukken. Het ‘Drag Reduction System’, wat de achtervleugel open laat klappen als je binnen een seconde van je voorganger zit op het detectie punt, was zelfs zo krachtig dat Charles Leclerc en Max Verstappen spelletjes speelden om niet als eerste over de DRS-streep te komen.
Op deze manier probeerden ze allebei op het start-finish gedeelte DRS te krijgen, zodat ze in bocht 1 een inhaalactie konden wagen. In Australië krijgen Leclerc en Verstappen de kans om dit spelletje te herhalen, want er zijn dit weekend nóg meer DRS-zones dan in Jeddah. Op het Albert Park Street Circuit kan een coureur VIER keer de achtervleugel openklappen per ronde.
De vier DRS-zones zijn geplaatst tussen bocht 14 en bocht 1 (start-finish gedeelte), bocht 2 en 3, bocht 8 en 9 (chicane is weggehaald) en bocht 10 en 11. Maar er zijn slechts twee detectie punten op het circuit. Dit betekent dat: als een coureur binnen een seconde van zijn voorganger zit, hij twee keer DRS-kan gebruiken achter elkaar. Gaat dit het gewenste effect hebben?



Het bericht Vier DRS-zones voor Grand Prix van Australië verscheen eerst op GP33 .

Top Headlines

Oudere Top Headlines