Christian Horner over DNF Max Verstappen: ‘Compleet anders dan in Bahrein’
Red Bull-teambaas Christian Horner heeft in gesprek met Motorsport.com laten weten wat de precieze oorzaak is van de uitvalbeurt van Max Verstappen. Volgens Horner staat het incident los van de eerdere uitvalbeurt in Bahrein.
Gedurende de race reed Verstappen op een tweede plek en maakte weinig kans op de overwinning. Een tweede plek was dus het maximale voor de Nederlander. In de eerste stint leken Verstappen en Charles Leclerc echter gelijk op te gaan, maar toch bleek de Ferrari-rijder sneller. Verstappen zelf klaagde over ‘graining’ aan de linker voorband.
Hierdoor dook Verstappen eerder de pits in dan Leclerc en maakte een hoop tijd goed. Toch kwam de Limburger in de tweede stint nog steeds tekort op Leclerc. Het gat tussen beide mannen werd alsmaar groter totdat er ineens een code geel te zien was in sector een. De oorzaak? Een stilgevallen RB18 met daarin Max Verstappen.
Volgens Horner is de oorzaak van de uitvalbeurt terug te leiden naar een probleem in het brandstofsysteem. “Het lijkt erop dat we een probleem hebben in de brandstofsystemen buiten de tank zelf”, zegt Horner. “De onderdelen zijn nu onderweg naar Japan om daar onderzocht te worden”, aldus de Britse teambaas.
Later voegt de man uit Leamington Spa toe dat het uitvallen van Verstappen in Australië niet gerelateerd was aan de eerdere DNF in Bahrein. Volgens Horner gaat het nu om “compleet iets anders” dan een aantal weken terug. Over twee weken staat de GP van Imola op de kalender. Hier zal blijken of de problemen ook daadwerkelijk zijn verholpen.
Het bericht Christian Horner over DNF Max Verstappen: ‘Compleet anders dan in Bahrein’ verscheen eerst op GP33 .
Gedurende de race reed Verstappen op een tweede plek en maakte weinig kans op de overwinning. Een tweede plek was dus het maximale voor de Nederlander. In de eerste stint leken Verstappen en Charles Leclerc echter gelijk op te gaan, maar toch bleek de Ferrari-rijder sneller. Verstappen zelf klaagde over ‘graining’ aan de linker voorband.
Hierdoor dook Verstappen eerder de pits in dan Leclerc en maakte een hoop tijd goed. Toch kwam de Limburger in de tweede stint nog steeds tekort op Leclerc. Het gat tussen beide mannen werd alsmaar groter totdat er ineens een code geel te zien was in sector een. De oorzaak? Een stilgevallen RB18 met daarin Max Verstappen.
Volgens Horner is de oorzaak van de uitvalbeurt terug te leiden naar een probleem in het brandstofsysteem. “Het lijkt erop dat we een probleem hebben in de brandstofsystemen buiten de tank zelf”, zegt Horner. “De onderdelen zijn nu onderweg naar Japan om daar onderzocht te worden”, aldus de Britse teambaas.
Later voegt de man uit Leamington Spa toe dat het uitvallen van Verstappen in Australië niet gerelateerd was aan de eerdere DNF in Bahrein. Volgens Horner gaat het nu om “compleet iets anders” dan een aantal weken terug. Over twee weken staat de GP van Imola op de kalender. Hier zal blijken of de problemen ook daadwerkelijk zijn verholpen.
Het bericht Christian Horner over DNF Max Verstappen: ‘Compleet anders dan in Bahrein’ verscheen eerst op GP33 .