Wederom onwijs veel klachten over uitzendingen Viaplay
Ook tijdens het derde Grand Prix-weekend van 2022 zijn er op sociale media veel klachten over Viaplay te lezen. Net als in Bahrein en Saoedi-Arabië hadden veel kijkers last van technische mankementen, waardoor ze de sessie slecht of soms zelfs helemaal niet konden volgen. Ook kwam er veel commentaar op de presentatie vanuit de studio.
De Grand Prix van Australië viel voor veel Nederlanders vies tegen. Max Verstappen wist de race in Melbourne niet uit te rijden door een brandstofprobleem in zijn Red Bull RB18, waardoor hij nu al 46 punten achterstand heeft op Charles Leclerc, die het kampioenschap leidt. Maar niet alleen de uitslag van de race was reden voor sippe gezichten in Nederland. Ook klaagden er weer veel mensen over de uitzending van Viaplay.
Sinds dit seizoen heeft de streamingdienst de uitzendrechten van de Formule 1 in Nederland, wat het heeft overgenomen van Ziggo Sport. NENT (moederbedrijf Viaplay) heeft onlangs gereageerd op de vele klachten en liet aan De Telegraaf weten dat hij het ‘prima vond’ dat de kijkers kritiek leverde op hun dienst, maar op Twitter vonden de kijkers het afgelopen weekend een stuk minder ‘prima’.
Hieronder zijn een paar Tweets verzameld van afgelopen weekend:
Ik heb #viaplay serieus een kans gegeven! Buiten het soms slechte beeld is het oke. Maar vandaag toch #grandprixradio aangezet en eerlijk is eerlijk… de passie!!!! Geweldig! Bedankt @Olav_Mol het was weer vertrouwd! Sorry voor @amberbrantsen en de rest — juul van de winkel (@juulvandewinkel) April 10, 2022
Holymoly, wat mis ik die mannen van Ziggo: deskundig commentaar met een vleugje humor. #viaplay is toch andere koek. Saai! @Olav_Mol @jackontracks @RobKamphuesF1 en @robertdoornboss miss you all!! #F1 @ZS_Racing #max — Yvonne v Woudenberg (@YVWFotografie) April 10, 2022
De beleving is helemaal weg. Waar we vroeger ons bed uit zouden springen voor de Ziggo-programmering, zetten we nu om 8 uur stipt de tv aan. Gelukkig maakt het commentaar van Olav & Jack een hoop goed maar VIAPLAY verknalt het plezier verder helemaal! #viaplaysportnl #viaplaynl — Fair (@Pantertje456) April 9, 2022
Ik kreeg bijna een epileptische aanval toen ik #ViaplaySportNL aanzette vanochtend. Ligt vast weer aan mijn verbinding volgens #viaplay . Is 50 Mb onvoldoende? pic.twitter.com/cGPl8WN2lb — Hawe281 (@hawe281) April 10, 2022
@viaplaysportnl waarom kan ik de kwalificatie niet terug kijken? Ik ben zoooo klaar met de slechte kwaliteit die jullie leveren! (En als ik het zo lees ben ik niet de enige) #f1 #viaplaysportnl #viaplay — Indy Kruit (@Indy_dk) April 9, 2022
@viaplaysportnl ? Wat is dit nu weer? Ik wil de highlights bekijken, omdat de kwalificatie blijkbaar niet terug te kijken is, maar zelfs dat kan niet. En willen jullie eindelijk eens reageren? #viaplaysportnl pic.twitter.com/lMD7Gs17vD — Gerben Bloemendal (@Weboog) April 9, 2022
Het bericht Wederom onwijs veel klachten over uitzendingen Viaplay verscheen eerst op GP33 .
De Grand Prix van Australië viel voor veel Nederlanders vies tegen. Max Verstappen wist de race in Melbourne niet uit te rijden door een brandstofprobleem in zijn Red Bull RB18, waardoor hij nu al 46 punten achterstand heeft op Charles Leclerc, die het kampioenschap leidt. Maar niet alleen de uitslag van de race was reden voor sippe gezichten in Nederland. Ook klaagden er weer veel mensen over de uitzending van Viaplay.
Sinds dit seizoen heeft de streamingdienst de uitzendrechten van de Formule 1 in Nederland, wat het heeft overgenomen van Ziggo Sport. NENT (moederbedrijf Viaplay) heeft onlangs gereageerd op de vele klachten en liet aan De Telegraaf weten dat hij het ‘prima vond’ dat de kijkers kritiek leverde op hun dienst, maar op Twitter vonden de kijkers het afgelopen weekend een stuk minder ‘prima’.
Hieronder zijn een paar Tweets verzameld van afgelopen weekend:
Ik heb #viaplay serieus een kans gegeven! Buiten het soms slechte beeld is het oke. Maar vandaag toch #grandprixradio aangezet en eerlijk is eerlijk… de passie!!!! Geweldig! Bedankt @Olav_Mol het was weer vertrouwd! Sorry voor @amberbrantsen en de rest — juul van de winkel (@juulvandewinkel) April 10, 2022
Holymoly, wat mis ik die mannen van Ziggo: deskundig commentaar met een vleugje humor. #viaplay is toch andere koek. Saai! @Olav_Mol @jackontracks @RobKamphuesF1 en @robertdoornboss miss you all!! #F1 @ZS_Racing #max — Yvonne v Woudenberg (@YVWFotografie) April 10, 2022
De beleving is helemaal weg. Waar we vroeger ons bed uit zouden springen voor de Ziggo-programmering, zetten we nu om 8 uur stipt de tv aan. Gelukkig maakt het commentaar van Olav & Jack een hoop goed maar VIAPLAY verknalt het plezier verder helemaal! #viaplaysportnl #viaplaynl — Fair (@Pantertje456) April 9, 2022
Ik kreeg bijna een epileptische aanval toen ik #ViaplaySportNL aanzette vanochtend. Ligt vast weer aan mijn verbinding volgens #viaplay . Is 50 Mb onvoldoende? pic.twitter.com/cGPl8WN2lb — Hawe281 (@hawe281) April 10, 2022
@viaplaysportnl waarom kan ik de kwalificatie niet terug kijken? Ik ben zoooo klaar met de slechte kwaliteit die jullie leveren! (En als ik het zo lees ben ik niet de enige) #f1 #viaplaysportnl #viaplay — Indy Kruit (@Indy_dk) April 9, 2022
@viaplaysportnl ? Wat is dit nu weer? Ik wil de highlights bekijken, omdat de kwalificatie blijkbaar niet terug te kijken is, maar zelfs dat kan niet. En willen jullie eindelijk eens reageren? #viaplaysportnl pic.twitter.com/lMD7Gs17vD — Gerben Bloemendal (@Weboog) April 9, 2022
Het bericht Wederom onwijs veel klachten over uitzendingen Viaplay verscheen eerst op GP33 .