F1-analist ziet groot voordeel Red Bull: ‘Dat heeft geen enkel ander team’

Het team van Red Bull Racing heeft volgens Formule 1-analist Craig Scarborough een groot voordeel ten opzichte van andere teams. Scarborough ziet dat vooral de voorwielophanging voor flink wat voordeel kan zorgen bij Red Bull.
In de langzame bochten en op de rechte stukken lijkt Ferrari momenteel het onderspit te delven ten opzichte van Red Bull. Het voordeel op de rechte stukken van Red Bull, dat in Australië nagenoeg verdwenen leek, is toe te schrijven aan de Honda-krachtbron achterin de RB18. Het verschil in bochtensnelheid tussen Red Bull en Ferrari komt echter door een andere ophanging aan de voorkant.
Red Bull koos namelijk als enige team samen met McLaren voor een zogenaamde pull-rod suspensie aan de voorkant van de ’22-wagen. De acht andere teams kozen voor de meer gebruikelijke push-rod suspensie. Toch lijkt het voordeel van Red Bull in de langzame bochten voort te vloeien uit deze andere route als het gaat om voorwielophanging.
“Het is moeilijk om het voordeel  (van Red Bull te opzichte van Ferrari, red)  toe te schrijven aan één onderdeel in het bijzonder”,  begint Scarborough in een YouTube-video van Formule 1-journalist Peter Windsor. “Toch kan de andere voorwielophanging Red Bull helpen om dichter bij Ferrari te komen”, voegt de Brit toe.
“Red Bull heeft iets gedaan dat zeer ongebruikelijk is in de sport. Normaliter ligt de bovenste wishbone bijna horizontaal, maar Red Bull heeft ervoor gekozen om deze een sterke helling te laten maken”, vervolgt Scarborough.  “Niemand kan dit op de korte termijn kopiëren en dus lijkt Red Bull voor dit jaar flink voordeel te hebben op andere renstallen”,  besluit de Brit.
Het bericht F1-analist ziet groot voordeel Red Bull: ‘Dat heeft geen enkel ander team’ verscheen eerst op GP33 .

Top Headlines

Oudere Top Headlines