Mercedes denkt oplossing te hebben gevonden: ‘Gaat veel rondetijd opleveren’
Ook op Imola was pijnlijk duidelijk dat de Mercedes W13 niet op het niveau is van wat we de afgelopen jaren gewend waren van het Duitse team. George Russell wist nog een knappe vierde plek binnen te slepen, maar zag alsnog dat hij op 42 seconden was gereden door Max Verstappen, die ook nog eens een pitstop meer had gemaakt dan de Brit.
Dit betekent dat de ware achterstand van Mercedes op de Red Bull RB18 ruim 70 seconden was en dus zou Russell ook bijna op een ronde gezet zijn. Zijn teamgenoot, Lewis Hamilton, werd in het midden van de race al ingehaald door de raceleider, wat hem in 2017 voor het laatst gebeurde. Toen kreeg hij blauwe vlaggen voor Verstappen nadat hij eerder in de race een touché had gehad met Sebastian Vettel.
Mercedes is dus alles behalve tevreden over de prestaties van hun bolide, wat duidelijk te horen was in de board-radio van Toto Wolff aan Lewis Hamilton. De Oostenrijker maakte zijn excuses aan de zevenvoudig wereldkampioen, waarbij hij aangaf dat Hamilton het ‘niet verdiende’ om in zo’n slechte auto te rijden.
Maar Wolff gelooft ook dat Mercedes nu wel een oplossing heeft gevonden voor het probleem waar ze al het hele jaar tegenaan lopen: het stuiteren op de rechte stukken. Hierdoor moet het Duitse team de auto hoger laten rijden, wat veel downforce en dus rondetijd kost. Met het updatepakket in Barcelona hoopt Mercedes dit te tackelen.
“We geloven erin dat de wetenschap die we nu in de auto stoppen ons zal helpen bij het lager laten rijden van de auto. We hebben alle aërodynamische voordelen in huis, maar we hebben ze nog niet kunnen gebruiken door het stuiteren van de auto” , zo begint Wolff bij Motorsport.com .
De teambaas van Mercedes denkt dat, als het team dit op weet te lossen, de concurrentie een lastige tijd gaat krijgen. Maar dat is een grote als…
“Als we er bovenop kunnen komen, betekent dat dat we heel wat rondetijd gaan winnen. Zo niet, dan moeten we naar een andere oplossing zoeken” , aldus Wolff.
Het bericht Mercedes denkt oplossing te hebben gevonden: ‘Gaat veel rondetijd opleveren’ verscheen eerst op GP33 .
Dit betekent dat de ware achterstand van Mercedes op de Red Bull RB18 ruim 70 seconden was en dus zou Russell ook bijna op een ronde gezet zijn. Zijn teamgenoot, Lewis Hamilton, werd in het midden van de race al ingehaald door de raceleider, wat hem in 2017 voor het laatst gebeurde. Toen kreeg hij blauwe vlaggen voor Verstappen nadat hij eerder in de race een touché had gehad met Sebastian Vettel.
Mercedes is dus alles behalve tevreden over de prestaties van hun bolide, wat duidelijk te horen was in de board-radio van Toto Wolff aan Lewis Hamilton. De Oostenrijker maakte zijn excuses aan de zevenvoudig wereldkampioen, waarbij hij aangaf dat Hamilton het ‘niet verdiende’ om in zo’n slechte auto te rijden.
Maar Wolff gelooft ook dat Mercedes nu wel een oplossing heeft gevonden voor het probleem waar ze al het hele jaar tegenaan lopen: het stuiteren op de rechte stukken. Hierdoor moet het Duitse team de auto hoger laten rijden, wat veel downforce en dus rondetijd kost. Met het updatepakket in Barcelona hoopt Mercedes dit te tackelen.
“We geloven erin dat de wetenschap die we nu in de auto stoppen ons zal helpen bij het lager laten rijden van de auto. We hebben alle aërodynamische voordelen in huis, maar we hebben ze nog niet kunnen gebruiken door het stuiteren van de auto” , zo begint Wolff bij Motorsport.com .
De teambaas van Mercedes denkt dat, als het team dit op weet te lossen, de concurrentie een lastige tijd gaat krijgen. Maar dat is een grote als…
“Als we er bovenop kunnen komen, betekent dat dat we heel wat rondetijd gaan winnen. Zo niet, dan moeten we naar een andere oplossing zoeken” , aldus Wolff.
Het bericht Mercedes denkt oplossing te hebben gevonden: ‘Gaat veel rondetijd opleveren’ verscheen eerst op GP33 .