Max Verstappen kon race in Spanje bijna niet starten door veto Ferrari
Acht seconden later en Max Verstappen zou de Grand Prix van Spanje vanuit de pitstraat gestart moeten zijn. Pas acht tellen voor dat de pitstraat dicht ging, reden Sergio Pérez en Max Verstappen naar buiten met brandstof dat op de juiste temperatuur was. Was dit ze niet voor die tijd gelukt, dan hadden ze, net als Aston Martin in Miami, vanuit de pits moeten starten.
Vanaf de Grand Prix van Miami zijn de reglementen rondom de temperatuur van de brandstof gewijzigd. Alle teams willen de race met brandstof beginnen waarvan de temperatuur zo laag mogelijk is. Dit genereert namelijk meer vermogen en zorgt ervoor dat de motor niet te snel oververhit. Vooral Mercedes- en Red Bull-motoren hebben last van oververhitting, waardoor Ferrari daar gebruik van heeft proberen te maken.
Voor de race in Miami moest de brandstof minimaal achttien graden zijn, maar Ferrari heeft in de Verenigde Staten haar vetorecht gebruikt. Dat maakt het doorgaans zéér betrouwbare Auto, Motor und Sport duidelijk. De temperatuur van de brandstof moest vanaf vorige race tien graden ónder de buitentemperatuur zijn.
Problemen voor Red Bull en Mercedes
Deze verandering is ongunstig voor Red Bull en Mercedes. Beide motoren hebben last van oververhitting en met een hogere starttemperatuur van de brandstof is de kans op problemen in de race een stuk groter voor de concurrenten van Ferrari, die beter tegen de hoge temperaturen kan.
Red Bull op het nippertje erbij
Omdat Red Bull en Mercedes problemen ondervinden met oververhitting, probeert het team van Max Verstappen zo laat mogelijk de brandstof op de juiste temperatuur te hebben, zodat de motor zo lang mogelijk koel blijft. Maar in Barcelona ging dat bijna mis. Met nog acht seconden op de klok reden Verstappen en Pérez naar buiten, waardoor ze op de grid mochten starten. Het bericht Max Verstappen kon race in Spanje bijna niet starten door veto Ferrari verscheen eerst op GP33 .
Vanaf de Grand Prix van Miami zijn de reglementen rondom de temperatuur van de brandstof gewijzigd. Alle teams willen de race met brandstof beginnen waarvan de temperatuur zo laag mogelijk is. Dit genereert namelijk meer vermogen en zorgt ervoor dat de motor niet te snel oververhit. Vooral Mercedes- en Red Bull-motoren hebben last van oververhitting, waardoor Ferrari daar gebruik van heeft proberen te maken.
Voor de race in Miami moest de brandstof minimaal achttien graden zijn, maar Ferrari heeft in de Verenigde Staten haar vetorecht gebruikt. Dat maakt het doorgaans zéér betrouwbare Auto, Motor und Sport duidelijk. De temperatuur van de brandstof moest vanaf vorige race tien graden ónder de buitentemperatuur zijn.
Problemen voor Red Bull en Mercedes
Deze verandering is ongunstig voor Red Bull en Mercedes. Beide motoren hebben last van oververhitting en met een hogere starttemperatuur van de brandstof is de kans op problemen in de race een stuk groter voor de concurrenten van Ferrari, die beter tegen de hoge temperaturen kan.
Red Bull op het nippertje erbij
Omdat Red Bull en Mercedes problemen ondervinden met oververhitting, probeert het team van Max Verstappen zo laat mogelijk de brandstof op de juiste temperatuur te hebben, zodat de motor zo lang mogelijk koel blijft. Maar in Barcelona ging dat bijna mis. Met nog acht seconden op de klok reden Verstappen en Pérez naar buiten, waardoor ze op de grid mochten starten. Het bericht Max Verstappen kon race in Spanje bijna niet starten door veto Ferrari verscheen eerst op GP33 .