‘Ferrari neemt risico en gebruikt geklapte Spanje-motor Charles Leclerc in Bakoe’
Het team van Ferrari gaat volgens de Italiaanse journalist Giuliano Duchessa gebruik maken van de in Spanje geklapte krachtbron van Charles Leclerc. Na grondige checks zouden er volgens Duchessa geen verdere zorgen meer zijn bij het team uit Maranello.
Ferrari begon 2022 sterk en zorgde voor een betrouwbare motor die ook nog eens genoeg vermogen wist te leveren. Toch bleek er na een aantal races dat de ooit zo betrouwbare krachtbron niet zo betrouwbaar was als gedacht. Tijdens de Grand Prix van Spanje hadden namelijk meerdere teams met Ferrari-motoren last van problemen aan de krachtbron.
Ook Charles Leclerc kende problemen en viel zelfs uit na de hele race onbedreigd aan de leiding te hebben gelegen. Hierdoor kon rivaal Max Verstappen er met de winst vandoor gaan. Ook verloor Leclerc de leiding in het wereldkampioenschap aan Verstappen. In Monaco waren er opnieuw problemen voor Ferrari-motoren. Alfa Romeo-coureur Valtteri Bottas moest veel trainingstijd missen doordat zijn auto op de bok stond ter controle.
Toch denkt Ferrari dat het lek boven is, althans bij de oude krachtbron van Leclerc. Hoogstwaarschijnlijk zal de Monegask de motor tijdens de trainingen testen om te kijken of er geen problemen te vinden zijn. Wel moet gezegd worden dat niet de complete tweede motor wordt hergebruikt. Alleen de kapotte, niet vervangbare onderdelen worden namelijk gewisseld voor nieuwe onderdelen. De rest van de motor blijft hetzelfde.
#Ferrari | #F1 : dopo aver usato la PU1 a Monaco, a bordo della F1-75 di Leclerc tornerà la PU2 (sottoposta a controlli approfonditi dopo Barcellona che hanno confermato esito positivo), dotata di MGU-H e Turbo nuovi @formu1a__uno #BakuGP — Giuliano Duchessa (@GiulyDuchessa) June 7, 2022
Het bericht ‘Ferrari neemt risico en gebruikt geklapte Spanje-motor Charles Leclerc in Bakoe’ verscheen eerst op GP33 .
Ferrari begon 2022 sterk en zorgde voor een betrouwbare motor die ook nog eens genoeg vermogen wist te leveren. Toch bleek er na een aantal races dat de ooit zo betrouwbare krachtbron niet zo betrouwbaar was als gedacht. Tijdens de Grand Prix van Spanje hadden namelijk meerdere teams met Ferrari-motoren last van problemen aan de krachtbron.
Ook Charles Leclerc kende problemen en viel zelfs uit na de hele race onbedreigd aan de leiding te hebben gelegen. Hierdoor kon rivaal Max Verstappen er met de winst vandoor gaan. Ook verloor Leclerc de leiding in het wereldkampioenschap aan Verstappen. In Monaco waren er opnieuw problemen voor Ferrari-motoren. Alfa Romeo-coureur Valtteri Bottas moest veel trainingstijd missen doordat zijn auto op de bok stond ter controle.
Toch denkt Ferrari dat het lek boven is, althans bij de oude krachtbron van Leclerc. Hoogstwaarschijnlijk zal de Monegask de motor tijdens de trainingen testen om te kijken of er geen problemen te vinden zijn. Wel moet gezegd worden dat niet de complete tweede motor wordt hergebruikt. Alleen de kapotte, niet vervangbare onderdelen worden namelijk gewisseld voor nieuwe onderdelen. De rest van de motor blijft hetzelfde.
#Ferrari | #F1 : dopo aver usato la PU1 a Monaco, a bordo della F1-75 di Leclerc tornerà la PU2 (sottoposta a controlli approfonditi dopo Barcellona che hanno confermato esito positivo), dotata di MGU-H e Turbo nuovi @formu1a__uno #BakuGP — Giuliano Duchessa (@GiulyDuchessa) June 7, 2022
Het bericht ‘Ferrari neemt risico en gebruikt geklapte Spanje-motor Charles Leclerc in Bakoe’ verscheen eerst op GP33 .