Charles Leclerc en Ferrari krijgen extra motor zonder straf
Vrijdagavond werd bekend dat Charles Leclerc een nieuwe Control Electronics had genomen, waarmee hij een gridstraf van tien plaatsen kreeg. Het was namelijk de derde keer dat Ferrari dit jaar dat onderdeel verving, terwijl dat maar twee keer is toegestaan. De verwachting is dat Leclerc vandaag ook zijn turbo vervangt, waardoor hij achteraan de grid zal moeten starten zondag.
Maar daar houdt het niet op voor de Monegask. Volgens Formu1a.uno, een zéér betrouwbaar Italiaans medium als het gaat om Ferrari-nieuws, weet namelijk te melden dat Leclerc een tweede compleet nieuwe motor introduceert in Canada. Voor de eerste vrije training heeft Leclerc al zijn derde krachtbron van het seizoen genomen, waardoor hij aan het maximum zit voordat hij een gridstraf krijgt.
Slim trucje van Ferrari
Aangezien het pas de negende race van het seizoen is, gaat Leclerc de andere dertien races niet meer uitrijden met één motor. Daarom kiest Ferrari ervoor om Leclerc dit weekend twee nieuwe motoren te geven. Hij krijgt natuurlijk ook gridstraffen voor de tweede nieuwe krachtbron, maar omdat hij al achteraan begint, zal hij hier geen last van hebben.
Door dit slimme trucje heeft Leclerc na dit weekend twee bijna hagelnieuwe motoren, waarna hij hoogstwaarschijnlijk voor de Grand Prix van België zijn laatste motor van het seizoen zal ontvangen. Bij die laatste vervanging zal ook het ERS-systeem een flinke update gekregen hebben, aangezien dat onderdeel na september vastligt. Het bericht Charles Leclerc en Ferrari krijgen extra motor zonder straf verscheen eerst op GP33 .
Maar daar houdt het niet op voor de Monegask. Volgens Formu1a.uno, een zéér betrouwbaar Italiaans medium als het gaat om Ferrari-nieuws, weet namelijk te melden dat Leclerc een tweede compleet nieuwe motor introduceert in Canada. Voor de eerste vrije training heeft Leclerc al zijn derde krachtbron van het seizoen genomen, waardoor hij aan het maximum zit voordat hij een gridstraf krijgt.
Slim trucje van Ferrari
Aangezien het pas de negende race van het seizoen is, gaat Leclerc de andere dertien races niet meer uitrijden met één motor. Daarom kiest Ferrari ervoor om Leclerc dit weekend twee nieuwe motoren te geven. Hij krijgt natuurlijk ook gridstraffen voor de tweede nieuwe krachtbron, maar omdat hij al achteraan begint, zal hij hier geen last van hebben.
Door dit slimme trucje heeft Leclerc na dit weekend twee bijna hagelnieuwe motoren, waarna hij hoogstwaarschijnlijk voor de Grand Prix van België zijn laatste motor van het seizoen zal ontvangen. Bij die laatste vervanging zal ook het ERS-systeem een flinke update gekregen hebben, aangezien dat onderdeel na september vastligt. Het bericht Charles Leclerc en Ferrari krijgen extra motor zonder straf verscheen eerst op GP33 .