Crash Gasly tijdens VT2, Ferrari's opnieuw het snelst
Het meest spraakmakende moment tijdens de tweede vrije training van de Duitse Grand Prix komt op naam van Pierre Gasly. Ongeveer een kwartier voor het eind crashte hij hard. De druk op Gasly zal zodoende alleen maar toenemen.
Waar Max Verstappen tijdens de eerste vrije training als eerste de baan op ging, daar deed hij tijdens de tweede vrije training het tegenovergesteld en startte hij als laatste. Voordat hij in actie kwam zat hij rustig in gesprek met Helmut Marko. Veel last van de warmte leken de mannen niet te hebben, maar warm was het zeker. Met 37.5 graden werd het officieel de warmste race van het jaar tot nu toe. Het circuittemperatuur was op een gegeven moment maar liefst 50.9 graden.
In de eerste helft van VT2 waren er weinig problemen voor de coureurs. Alleen Ferrari-coureurs Sebastian Vettel en Charles Leclerc kenden kleine problemen, evenals Verstappen. Leclerc vond het lastig rijden omdat zijn rempedaal anders was afgesteld. Vettel had problemen met zijn linker voorband. Verstappen klaagde over motorische problemen, waardoor hij van zijn team de box in moest komen. Daarna kon hij gewoon verder en ging hij voor een snelle ronde.
De RB15 van Gasly zat aardig in de gruzelementen
Zijn teamgenoot Gasly had het zwaar op de Hockenheimring. De Fransman was op verschillende banden niet snel en vond zich continu terug rond P15. Een ruim kwartier voor het einde crashte hij in de laatste bocht voor de start/finishlijn. Zijn linker voorband ging er meteen af, code rood was het gevolg. Hij stapte zelf uit de auto en stak zijn duim op, de medische wagen was dus niet nodig. Het team heeft zo extra werk, want de RB15 van Gasly zat aardig in de gruzelementen.
De Ferrari’s eindigen op P1 en P2, met respectievelijk Leclerc en Vettel. Zodoende is het voor Ferrari een uitstekende vrijdag, want tijdens VT1 pakten ze ook al de bovenste twee plaatsen. Voor Red Bull was het een matige dag. Dankzij de crash van Gasly hebben ze ook nog eens handen vol met extra werk gekregen. (foto: Red Bull Content Pool/Getty Images)