Helmut Marko boos op Red Bull: ‘We werken in de verkeerde richting
Red Bull-adviseur Helmut Marko is niet te spreken over zijn team na de twee vrijdagtrainingen. Volgens de Oostenrijker werkt Red Bull momenteel de verkeerde richting op als het gaat om het afstellen van de beide bolides.
Marko voorziet buiten het afstellen van de auto’s ook andere problemen voor zijn beide coureurs. Tijdens de tweede vrije training was het namelijk Max Verstappen die klaagde over een vreemd geluid onder zijn auto. In eerste instantie werd gedacht dat het geluid afkomstig was vanuit de Red Bull Powertrains-krachtbron.
Toch lijkt dit niet het geval, want volgens Marko is het geluid afkomstig van het bodywork. “Het geluid kwam van een deel van het bodywork. Iets maakte contact met het asfalt”, zegt de oud-coureur in gesprek met Motorsport-Magazin. Grote zorgen heeft Marko niet vanwege het geluid. “Het is geen serieus iets”, voegt de Oostenrijker toe.
Samen met het aparte geluid kwamen ook problemen met de afstelling van beide auto’s om de hoek kijken. Volgens Marko werkt Red Bull op dit moment de verkeerde kant op en heeft de RB18 momenteel onder- en overstuur op hetzelfde moment. “We hebben nog niet de juiste setup weten te vinden”, zegt Marko.
“Onze auto heeft momenteel onder- en overstuur. Ook hebben we geen grip in de langzame bochten”, gaat de man uit Graz verder. Tijdens VT2 was dit probleem goed zichtbaar. In de eerste en laatste sector kwam Red Bull het meest tekort op de Ferrari’s. Dit zijn ook gelijk de sectoren met de meest langzame bochten van het circuit.
“We werken niet de juiste richting op”, besluit Marko. Om 13:00 uur heeft Red Bull nog één uur de tijd om setupwijzigingen door te voeren. Daarna gaan de auto’s in het zogenaamde parc fermé-reglement. Vanaf dan mogen er slechts beperkt veranderingen worden doorgevoerd aan de bolides.
Het bericht Helmut Marko boos op Red Bull: ‘We werken in de verkeerde richting verscheen eerst op GP33 .
Marko voorziet buiten het afstellen van de auto’s ook andere problemen voor zijn beide coureurs. Tijdens de tweede vrije training was het namelijk Max Verstappen die klaagde over een vreemd geluid onder zijn auto. In eerste instantie werd gedacht dat het geluid afkomstig was vanuit de Red Bull Powertrains-krachtbron.
Toch lijkt dit niet het geval, want volgens Marko is het geluid afkomstig van het bodywork. “Het geluid kwam van een deel van het bodywork. Iets maakte contact met het asfalt”, zegt de oud-coureur in gesprek met Motorsport-Magazin. Grote zorgen heeft Marko niet vanwege het geluid. “Het is geen serieus iets”, voegt de Oostenrijker toe.
Samen met het aparte geluid kwamen ook problemen met de afstelling van beide auto’s om de hoek kijken. Volgens Marko werkt Red Bull op dit moment de verkeerde kant op en heeft de RB18 momenteel onder- en overstuur op hetzelfde moment. “We hebben nog niet de juiste setup weten te vinden”, zegt Marko.
“Onze auto heeft momenteel onder- en overstuur. Ook hebben we geen grip in de langzame bochten”, gaat de man uit Graz verder. Tijdens VT2 was dit probleem goed zichtbaar. In de eerste en laatste sector kwam Red Bull het meest tekort op de Ferrari’s. Dit zijn ook gelijk de sectoren met de meest langzame bochten van het circuit.
“We werken niet de juiste richting op”, besluit Marko. Om 13:00 uur heeft Red Bull nog één uur de tijd om setupwijzigingen door te voeren. Daarna gaan de auto’s in het zogenaamde parc fermé-reglement. Vanaf dan mogen er slechts beperkt veranderingen worden doorgevoerd aan de bolides.
Het bericht Helmut Marko boos op Red Bull: ‘We werken in de verkeerde richting verscheen eerst op GP33 .