Update | FIA oneens met kritiek rijders op asfalt naast de baan


Wederom was Charles Leclerc op weg naar een goed resultaat voor Ferrari, maar niet voor het eerst dit seizoen eindigde de Monegask met lege handen. Een foutje op een nat Hockenheim was tijdens de Grand Prix van Duitsland snel gemaakt en eindigde voor Leclerc in een Mercedes-reclamebord.
Na afloop van de Grand Prix wond Leclerc er weinig doekjes om: 'Volledig mijn fout en volledig onacceptabel'.
De Ferrari-coureur wilde geen excuses maken, maar voerde wel een verzachtende omstandigheid aan. 'Het is geen excuus, maar voor mijn gevoel zou er geen asfalt achter de curbstones moeten liggen. Zo hard ging ik namelijk helemaal niet, maar je glijdt op dat asfalt gewoon door. Ik vind niet dat het klopt dat daar asfalt ligt.
Kop omhoog en doorgaan
'Al met als ben ik best tevreden over dit weekend', sloot Leclerc af. 'Er zijn zeker dingen die we moeten verbeteren, maar we kunnen ook al heel veel positieve dingen meenemen van deze race.'
Update 17.50u - FIA oneens met kritiek op asfalt
De wedstrijdleiding is het er niet mee eens dat er onder andere door Charles Leclerc kritiek is geuit op het asfalt dat naast de baan ligt in bocht 16. Hier raakten veel coureurs de controle over de auto kwijt omdat er een laag water lag op het asfalt.
Michael Masi, wedstrijdleider van de F1, is het niet eens met die kritiek. 'Ze beweren dat het te gevaarlijk is, maar wat wij merken is dat coureurs er blij mee zijn, ook al is het hobbelig. Ze willen bestraft worden voor fouten, en dat gebeurde in dit geval ook. We zagen de andere variant van straffen voor track limits, en dat was het bestraffen van coureurs die te wijd gingen in de eerste bocht', aldus Masi.
Hij vindt dat er niet geoordeeld moet worden op basis van één race. 'Alle twintig coureurs zijn altijd consistent geweest in hun opvattingen over de gevolgen die het moet hebben als je van de baan gaat. Misschien dat ze er direct na een race anders over denken, maar als ik één-op-één gesprekken heb met de coureurs zeggen ze steeds hetzelfde', laat hij weten aan Formule1.nl.

Top Headlines

Oudere Top Headlines