Horner ziet een ‘bevrijde’ Verstappen: ‘Het is nu aan ons’

Het was gisteren alweer acht jaar geleden dat Red Bull aankondigde dat Max Verstappen vanaf 2015 plaats zou nemen in de Toro Rosso naast Carlos Sainz. De toen 16-jarige Nederlander heeft in de tijd dat hij actief is in de Formule 1 een enorme impact gehad op de sport en dat betaalt zich nu ook terug in resultaten.
Vanaf zijn eerste meters werd Verstappen al gezien als één van de grootste talenten aller tijden, maar dat betekent natuurlijk niet dat je dan direct succesvol wordt. Jarenlang lukte het de Nederlander niet om kampioen te worden, omdat Mercedes telkens een dominante auto had. Hierdoor moest Verstappen meer risico’s nemen om een goed resultaat te scoren, waardoor hij het label ‘gevaarlijke coureur’ kreeg.
In 2021 liet de Limburger zien dat hij met een sterke auto net zo dominant kan zijn als Lewis Hamilton dat in zijn beste dagen was en in 2022 is dat nog duidelijker. Waar Ferrari en Charles Leclerc het week-in, week-uit weg lijken te gooien, weet Verstappen juist iedere week een stukje beter te worden.
Dit alles heeft volgens Christian Horner te maken met het feit dat er een hoop druk van zijn schouders is gevallen. Nu Verstappen een wereldkampioen is, is zijn levensdoel behaald. Hij móét niet meer, hij wil nu juist. Die rust bij hem maakt hem een erg sterke coureur.
“Ik denk dat het hem op heel veel punten bevrijd heeft. Die verwachting van het wereldkampioen moeten worden, dat heeft hij bereikt. Dat staat nu op zijn CV. Alles wat er nog bijkomt, is een bonus” , zo begint Horner bij GPFans .
“Hij is allrounder geworden, meer ervaren en hij kan de druk ontzettend goed aan. Dat is opmerkelijk voor een 24-jarige. Ik geloof dat hij in het algemeen ook continue aan het evolueren is. Max is in staat om veel kampioenschappen te winnen. Het is nu aan ons om hem het juiste materiaal te geven om dat te bereiken” , aldus de Brit.
Het bericht Horner ziet een ‘bevrijde’ Verstappen: ‘Het is nu aan ons’ verscheen eerst op GP33 .

Top Headlines

Oudere Top Headlines