Wolff over sponsoring Duitse Grand Prix: 'Willen ons er niet verder mee bemoeien'
Als het aan Toto Wolff ligt, zal Mercedes niet nog een keer titelsponsor zijn van de Grand Prix van Duitsland. De teambaas van het Duits-Engelse team vindt dat het aan Formule 1-eigenaar Liberty Media is om te beslissen hoe de kalender eruitziet.
De race op Hockenheim kwam dit jaar last minute alsnog op de kalender te staan, doordat Mercedes zich opwierp als titelsponsor. Als de Duitse autofabrikant dat niet had gedaan, had de koningsklasse het Midden-Europese land waarschijnlijk links laten liggen.
'Binnen een half uur hadden we een deal beklonken'
Dit jaar werd de Duitse Grand Prix dus alsnog verreden en volgens Wolff was de afspraak snel gemaakt. 'De deal vorig jaar kwam vrij uit het niets', zegt de Oostenrijker volgens Motorsport.com . 'We hadden een afspraak op zondagochtend met Chase (Carey, red.) en Sean (Bratches, red.), ze vroegen: 'Willen jullie ons helpen het gat te overbruggen?' Binnen een half uur hadden we een deal beklonken om de race mogelijk te maken.'
In het vervolg vindt Wolff dat Mercedes zich niet meer moet bezig houden met het organiseren van Grands Prix. 'We verkeren niet in de positie om dat verder te blijven doen. Ik ben ook van mening dat wij ons niet moeten mengen in de zaken van Liberty en F1', vindt Wolff. 'Het is aan Chase en zijn team om te kiezen waar we heengaan. De Duitse GP is belangrijk voor ons en Daimler, maar we willen ons er niet verder mee bemoeien', besluit hij. (Foto: Mercedes AMG F1)