FIA grijpt in en verbiedt Mercedes voorvleugel te gebruiken in 2023
Tijdens de Grand Prix van Canada introduceerde Mercedes een gloednieuwe voorvleugel, waar de andere teams vreemd van opkeken. De Duitse renstal had namelijk allerlei flappen aan de onderkant van de vleugel gemonteerd. Deze moeten, uiteraard, zorgen voor meer downforce, maar ze hadden een nare bijwerking.
Door de hoeveelheid flappen creëerde de nieuwe voorvleugel meer vuile lucht dan de FIA had voorzien met de regels voor 2022. De F1-bolides zijn dit jaar op zo’n manier gebouwd dat er zo min mogelijk ‘outwash’ of ‘dirty air’ achter de auto’s vandaan komt. De voorvleugel van Mercedes deed juist het tegenovergestelde.
Hierom heeft de FIA besloten om dit soort flappen en vleugels te verbieden voor 2023. Dat maakt Motorsport.com bekend . De voorvleugels mogen niet meer zo complex worden als het team van Lewis Hamilton en George Russell had geproduceerd. Mercedes zal haar voorvleugel dus aan moeten passen of terugkeren naar een oude specificatie voor volgend jaar. Dit seizoen mag de vleugel nog wel gebruikt worden.
Het bericht FIA grijpt in en verbiedt Mercedes voorvleugel te gebruiken in 2023 verscheen eerst op GP33 .
Door de hoeveelheid flappen creëerde de nieuwe voorvleugel meer vuile lucht dan de FIA had voorzien met de regels voor 2022. De F1-bolides zijn dit jaar op zo’n manier gebouwd dat er zo min mogelijk ‘outwash’ of ‘dirty air’ achter de auto’s vandaan komt. De voorvleugel van Mercedes deed juist het tegenovergestelde.
Hierom heeft de FIA besloten om dit soort flappen en vleugels te verbieden voor 2023. Dat maakt Motorsport.com bekend . De voorvleugels mogen niet meer zo complex worden als het team van Lewis Hamilton en George Russell had geproduceerd. Mercedes zal haar voorvleugel dus aan moeten passen of terugkeren naar een oude specificatie voor volgend jaar. Dit seizoen mag de vleugel nog wel gebruikt worden.
Het bericht FIA grijpt in en verbiedt Mercedes voorvleugel te gebruiken in 2023 verscheen eerst op GP33 .