Toto Wolff moet toegeven dat Max Verstappen ‘een klasse apart’ is
Na de eerste twee vrije trainingen voor de Grand Prix van Italië is het voor Toto Wolff al duidelijk: Max Verstappen gaat de overwinning op Monza binnenslepen en zijn vijfde race op rij winnen. De racepace van de Red Bull in handen van Verstappen was zoveel beter dan de rest van het veld, dat Wolff moet toegeven dat de titelrivaal van Hamilton in 2021 niet bij te houden is.
Als Sky Sports F1 aan Wolff vraagt hoe alles ervoor staat na de vrije trainingen op vrijdag, laat de Oostenrijker duidelijk weten dat de Mercedes W13 een stuk minder competitief zal zijn dan op Zandvoort. De lange rechte stukken op het iconische Autodromo Nazionale Monza zijn desastreus voor de ‘draggy’ Mercedes en Wolff verwacht dan ook niet dat het team mee kan doen om het podium.
“In de eerste training ging het prima, maar daarna waren we ineens alle balans in de auto kwijt. We hadden last van banden die oververhit raakten en daardoor bleef de performance uit. Het concept van onze auto staat te ver van dit circuit af, omdat we niet efficiënt genoeg zijn (op de rechte stukken, red.). Ferrari is hier wat beter” , zo laat Wolff weten.
Maar volgens de Mercedes-baas zal ook Ferrari hier niet op de hoogste trede van het podium staan. Die eer is weggelegd voor Max Verstappen. Als de auto van Verstappen heel blijft en hij weet een crash te voorkomen, is hij onhoudbaar, zo acht Wolff.
“Verstappen is nu echt een klasse apart”, aldus de Oostenrijker. In de lange runs was Verstappen een halve seconde per ronde sneller dan Carlos Sainz op dezelfde banden. Daarnaast had de Nederlander weinig last van bandenslijtage, aangezien hij met meer downforce rijdt dan de concurrentie.
Het bericht Toto Wolff moet toegeven dat Max Verstappen ‘een klasse apart’ is verscheen eerst op GP33 .
Als Sky Sports F1 aan Wolff vraagt hoe alles ervoor staat na de vrije trainingen op vrijdag, laat de Oostenrijker duidelijk weten dat de Mercedes W13 een stuk minder competitief zal zijn dan op Zandvoort. De lange rechte stukken op het iconische Autodromo Nazionale Monza zijn desastreus voor de ‘draggy’ Mercedes en Wolff verwacht dan ook niet dat het team mee kan doen om het podium.
“In de eerste training ging het prima, maar daarna waren we ineens alle balans in de auto kwijt. We hadden last van banden die oververhit raakten en daardoor bleef de performance uit. Het concept van onze auto staat te ver van dit circuit af, omdat we niet efficiënt genoeg zijn (op de rechte stukken, red.). Ferrari is hier wat beter” , zo laat Wolff weten.
Maar volgens de Mercedes-baas zal ook Ferrari hier niet op de hoogste trede van het podium staan. Die eer is weggelegd voor Max Verstappen. Als de auto van Verstappen heel blijft en hij weet een crash te voorkomen, is hij onhoudbaar, zo acht Wolff.
“Verstappen is nu echt een klasse apart”, aldus de Oostenrijker. In de lange runs was Verstappen een halve seconde per ronde sneller dan Carlos Sainz op dezelfde banden. Daarnaast had de Nederlander weinig last van bandenslijtage, aangezien hij met meer downforce rijdt dan de concurrentie.
Het bericht Toto Wolff moet toegeven dat Max Verstappen ‘een klasse apart’ is verscheen eerst op GP33 .