Charles Leclerc pakt gridstraf in Austin door introductie 2023-motor

Ferrari-coureur heeft de droom van vele Italianen niet waar kunnen maken. De Monegask ging lang aan de leiding van het Formule 1-kampioenschap, maar moest in Japan toezien hoe Max Verstappen de titel opeiste. Maar dit betekent niet dat Ferrari bij de pakken neer gaat zitten. De renstal uit Maranello heeft haar ogen al compleet gericht op 2023.
Dit seizoen begon Ferrari met de sterkste motor van het veld, maar door betrouwbaarheidsproblemen heeft het Italiaanse team de krachtbron wat terug moeten schroeven, wat vermogen kostte. Hierdoor konden Charles Leclerc en Carlos Sainz niet de volledige potentie van de 2022-motor gebruiken, maar dit gaat voor 2023 veranderen.
In Austin test Ferrari de nieuwe 2023-motor bij Charles Leclerc, welke is ontwikkeld met de goedkeuring van de FIA. Sinds 1 september j.l. liggen alle motoronderdelen vast – ze mogen tot en met het einde van 2025 niet meer verbeterd worden – behalve als de update de betrouwbaarheid verbeterd. Dit is bij Ferrari het geval, maar door die betere betrouwbaarheid, kan er meer vermogen vrijkomen.
Leclerc krijgt hierdoor 5 plaatsen gridstraf, maar Ferrari kan nu wel de laatste vier races van het jaar kijken hoe de nieuwe update werkt en nog verbeteringen toepassen voor de start van het volgende seizoen. In 2023 wil Ferrari het duo Red Bull-Verstappen verslaan.
Het bericht Charles Leclerc pakt gridstraf in Austin door introductie 2023-motor verscheen eerst op GP33 .

Top Headlines

Oudere Top Headlines