Ferrari geeft uitleg voor dramatische snelheid in Mexico

Waar was Ferrari? Dat was dé vraag na de Grand Prix van Mexico, waar Red Bull Racing en Mercedes met elkaar streden om de podiumplaatsen. Ferrari, dat de rest van het jaar in de clinch lag met Red Bull, was nergens te bekennen en finishte op een minuut achterstand van racewinnaar Max Verstappen.
Carlos Sainz en Charles Leclerc verloren allebei bijna een volle seconde ten opzichte van Verstappen in zijn RB18. Nu heeft Ferrari een klap gehad van de Technical Directive, die is ingevoerd in België, maar zo erg als dit weekend is het nog niet geweest. Zelfs George Russell, die vierde lag, reed op een gegeven 40 seconden voor Carlos Sainz, die op P5 stond.
Volgens Ferrari had de dramatische racepace te maken met verschillende onderdelen, waaronder een teruggeschroefde motor. Ferrari heeft namelijk de kleinste turbo van het gehele veld en door de ijle lucht op het Autodromo Hermanos Rodriguez (2.2 km boven zeeniveau) moesten de motoren van Ferrari teruggeschroefd worden.
Dit zorgde ervoor dat ze ongeveer zes tienden per ronde tekort kwamen ten opzichte van de Red Bull- (Honda) en Mercedes-motoren. Ferrari probeerde dit op te lossen door met een kleinere achtervleugel te rijden, maar in de derde vrije training kwam men erachter dat dit niet het gewenste resultaat gaf. Leclerc en Sainz gingen terug naar de ‘high downforce vleugel’, maar dit zorgde weer voor onbalans in de auto.
Helaas voor Ferrari was het toen te laat om nog grote set-up wijzigingen te doen, waardoor Leclerc en Sainz het moesten doen met een auto die last had van onderstuur én overstuur en ook nog eens tekort kwam op de rechte stukken. Een race om snel te vergeten voor het team uit Maranello.
Het bericht Ferrari geeft uitleg voor dramatische snelheid in Mexico verscheen eerst op GP33 .

Top Headlines

Oudere Top Headlines