Moest Verstappen ook pitstop maken? 'Nee, dat was zelfmoord geweest'


Volgens Marc Priestley heeft Max Verstappen de race in Hongarije verloren dankzij meerdere redenen. Het zijn volgens hem allemaal redenen waar Verstappen zelf niet veel aan kan doen. Ook pleit Priestley voor een betere teamgenoot voor de 21-jarige Nederlander.
'Mercedes had de kans op een tweede pitstop omdat ze de jager waren. Moest Max na de pitstop van Lewis ook meteen naar binnen? Nee. Dat was zelfmoord geweest, met name als hij de mediums kreeg, want Lewis heeft de snellere auto', vertelt Priestley in zijn vlog . 'Bovendien reed Verstappen voorop. Echt van alles kon Lewis overkomen, zijn banden konden kapot gaan, of hij kon buiten de baan geraken. Als je in leidende positie een stop maakt, is dat een grote gok. Mercedes heeft het gewoon perfect aangepakt.'
'Max zijn nederlaag is ook te wijten aan het feit dat anderen niet meededen voorin'
Doordat Verstappen en Hamilton zo ver voorop reden en er zodoende een groot gat ontstond met de rest van het veld, kon Hamilton een 'gratis' pitstop doen, zo is ook Priestley van mening. 'Max zijn nederlaag is ook te wijten aan het feit dat beide Ferrari’s, en ook Pierre Gasly en Valtteri Bottas niet meededen voorin. Deed één van hen wel mee, dan kon Hamilton geen vrije pitstop maken. Daarom heeft Max een teamgenoot nodig die voorin meerijdt. Dan is een team namelijk veel sterker, dan wanneer ze slechts eentje hebben die voorin rijdt.'
Dat Red Bull het momenteel goed doet, komt volgens Priestley met name door de samenwerking met motorfabrikant Honda. 'De huidige prestaties van Red Bull heeft natuurlijk te maken met de samenwerking met Honda. Maar als we puur naar Red Bull kijken, zij leverden met de Renault-motor ook veel betere performances dan McLaren nu doet met de Renault-motor. We moeten Red Bull dus niet te kort doen. Waar ik in geloof, is dat het een gigantisch voordeel is als je samenwerkt en de support hebt van een fabrikant. Het helpt op meerdere gebieden. Van het leveren van een betere performance tot het blijven ontwikkelen van de motor van begin af aan.'

Top Headlines

Oudere Top Headlines