Formule E presenteert nieuwe look voor nieuw tijdperk

De Formule E is nu al jaren een vaste waarde in het autosportlandschap. De klasse groeit en wordt jaarlijks meer volwassen. Dat maakt dat in 2023 de klasse een hele nieuw uitstraling heeft. De auto's zien er radicaal anders uit, maar zijn een klap sneller en het snelladen tijdens pitstops doet zijn intrede. De nieuwe look van de auto's wordt gecompeteerd door een nieuw huisstijl van de Formule E. De klasse presenteerde een nieuw logo (zie foto boven artikel) en tijdens het seizoen zal een nieuwe soundtrack klinken. Het logo is geïnspireerd op de 'Torque Loop', het principe waarbij aan de ene kant energie verloren gaat, terwijl die aan de andere kant weer wordt (terug)gewonnen. De krul van de 'E' moet dat vertegenwoordigen. Formule E werkt aan het geluid "Het geluid is één van de meest herkenbare en vernieuwende kenmerken geweest sinds het begin van de raceklasse. Voor seizoen 9 is er digitaal een nieuw geluid ontwikkeld, waarbij dat geluid tevens aan de basis staat van de nieuwe soundtrack", zo staat in het persbericht te lezen. Het Formule E-kampioenschap gaat van start in het weekend van 14 januari en wel met de ePrix van Mexico. Gedurende het daaropvolgende seizoen doet men drie nieuwe locaties aan, te weten Hyderabad (India), Kaapstad (Zuid-Afrika) en Sao Paulo (Brazilië)." In 2023 staan er elf teams op de grid, waarvan twee nieuwe. McLaren heeft het plekje ingenomen van Mercedes en Maserati neemt de equipe die we kende als Rokit Venturi over. Na het vertrek van Nyck de Vries richting de Formule 1 staat er in 2023 één Nederlander op de Formule E-grid. Zijn naam: Robin Frijns. Hij komt uit voor ABT Sportsline. Alle aanpassingen aan het format en de huisstijl stemmen Henry Chilcott, hoofd marketing van de Formule E, tevreden: "Deze nieuw identiteit maakt deel uit van onze missie om van de Formule E een sport van de hoogste klasse te maken. Het is een systeem dat ontwikkeld is om fans te inspireren en enthousiasmeren, evenals het creëren van een sterker platform voor onze partners, de teams, fabrikanten en uitzendgerechtigden."

Top Headlines