Mercedes leert van Hockenheim-ramp: 'Radiocommunicatie gereorganiseerd'


Tijdens de Grand Prix van Duitsland ging er in de garage en pitstraat van alles mis voor Mercedes. Lewis Hamilton reed vlak voor de ingang van de pitstraat zijn voorvleugel eraf en kwam plots naar binnen om deze te vervangen. Daar kwam de Duitse renstal pas heel laat achter en van die fouten heeft de equipe Toto Wolff geleerd. Organisatorisch is er een en ander veranderd namelijk.
Hamilton was die dag minder spraakzaam dan normaal vanwege het griepje waar hij last van had het bewuste weekend. Zijn onverwachte pitstop vanwege de schade kondigde aan met slechts twee woorden: 'Voorvleugel, intermediates'. 'Er waren op dat moment tien verschillende mensen op de boordradio. Niemand hoorde de waarschuwing van Lewis', zegt een engineer van Mercedes bij  Auto, Motor und Sport .
De werknemer, die overigens niet bij naam genoemd wordt, gaat verder: 'We realiseerden ons pas dat hij eraan kwam toen we hem in de pitstraat zagen rijden. De banden, de neus en het gereedschap waren daarom niet tijdig gereed.' Mercedes heeft er meteen voor gezorgd dat zoiets niet nog een keer zal voorvallen. 'We leren van onze fouten', stelt Wolff.
Het eerdergenoemde Duitse medium weet dat de prioriteiten, verantwoordelijkheden en de verbindingen in de radiocommunicatie bijvoorbeeld zijn gereorganiseerd. Dit om te voorkomen dat informatie helemaal niet of op de verkeerde plaats terecht komt.' (Foto: Mercedes-AMG F1 Media)

Top Headlines