Omzet van 620 miljoen dollar voor F1 in tweede kwartaal


In het tweede kwartaal van 2019 heeft de Formula One Group een omzet behaald van 620 miljoen dollar, 35 miljoen dollar meer dan tijdens dezelfde periode vorig jaar. Als gevolg hiervan zijn de gecombineerde uitbetalingen van de teams tussen april en juni van 307 naar 335 miljoen dollar gestegen, terwijl het operationeel inkomen ook is gegroeid, met twaalf miljoen dollar (van twaalf naar 24 miljoen dollar).
Liberty Media heeft in een eigen rapport uitgelegd waar de groei vandaan komt. 'De omzet uit televisierechten werd vooral hoger door contractueel afgesproken groei van de bedragen. De omzet uit advertenties en sponsoring groeide door nieuwe sponsordeals die begonnen in de tweede helft van 2018. Andere omzet van de Formule 1 kromp in Q2, vooral door de mix van races. Dat resulteerde in minder opbrengsten uit tv-productie en uit de Paddock Club.'
'We genieten van het Red Bull en van Honda als winnende motorleverancier'
Chase Carey, CEO van Liberty Media, verwacht dat zij de doelen van 2019 gaan halen. Tevens laat hij weten blij te zijn met Red Bull en met Honda. 'De Formule 1 gaat de zomer in na een aantal onvergetelijke races. We genieten van de groeiende competitiviteit van Red Bull en Ferrari en de terugkeer van Honda als winnende motorleverancier. We zijn blij met onze groei van de omzet en winstgevendheid, en we liggen op koers om onze doelen voor 2019 te halen.'

Top Headlines

Oudere Top Headlines