‘Nieuwe Ferrari-bolide is minstens één seconde sneller dan 2022-auto’
Volgens het Italiaanse Formu1a.uno is de nieuwe Ferrari-bolide voor aankomend seizoen minstens één seconde sneller dan zijn voorganger. Dat weet het medium te melden nadat het data uit de simulator heeft verkregen van betrouwbare bronnen.
Afgelopen seizoen kwam Ferrari ijzersterk uit de startblokken. Het team uit Maranello wist dan ook twee van de eerste drie races te winnen. Na de Grand Prix van Imola ging het echter bergafwaarts met Ferrari. Er werden strategische fouten gemaakt aan de pitmuur, rijders maakten fouten tijdens de race (denk aan de Franse GP) en als klap op de vuurpijl liet de betrouwbaarheid van de krachtbron ook te wensen over. Voor komend seizoen dus genoeg om te verbeteren voor het legendarische autosportmerk.
Veranderde aerodynamica
Komend seizoen zullen de Formule 1-wagens een stuk minder downforce genereren via de vloer. Dit komt vanwege een nieuwe technische regeling van de FIA. Om het stuiteren van de auto’s te verminderen heeft het autosportorgaan namelijk besloten dat alle teams de vloerranden van hun bolides met vijftien millimeter moeten verhogen. Dit komt de werking van het ground effect allerminst ten goede. Nikolas Tombazis, Single-seater Director bij de FIA, liet in een verklaring weten dat deze technische wijziging de teams tussen de vijftien en twintig punten aan downforce gaat kosten.
Ondanks deze verandering hebben de monteurs in Maranello, als we Formu1a.uno mogen geloven, dus flinke tijdswinst weten te boeken met de nieuwe bolide. De nieuwe Ferrari-auto wordt op Valentijnsdag gepresenteerd door Frédéric Vasseur, Charles Leclerc en Carlos Sainz in Maranello.
Red Bull Content Pool
Het bericht ‘Nieuwe Ferrari-bolide is minstens één seconde sneller dan 2022-auto’ verscheen eerst op GP33 .
Afgelopen seizoen kwam Ferrari ijzersterk uit de startblokken. Het team uit Maranello wist dan ook twee van de eerste drie races te winnen. Na de Grand Prix van Imola ging het echter bergafwaarts met Ferrari. Er werden strategische fouten gemaakt aan de pitmuur, rijders maakten fouten tijdens de race (denk aan de Franse GP) en als klap op de vuurpijl liet de betrouwbaarheid van de krachtbron ook te wensen over. Voor komend seizoen dus genoeg om te verbeteren voor het legendarische autosportmerk.
Veranderde aerodynamica
Komend seizoen zullen de Formule 1-wagens een stuk minder downforce genereren via de vloer. Dit komt vanwege een nieuwe technische regeling van de FIA. Om het stuiteren van de auto’s te verminderen heeft het autosportorgaan namelijk besloten dat alle teams de vloerranden van hun bolides met vijftien millimeter moeten verhogen. Dit komt de werking van het ground effect allerminst ten goede. Nikolas Tombazis, Single-seater Director bij de FIA, liet in een verklaring weten dat deze technische wijziging de teams tussen de vijftien en twintig punten aan downforce gaat kosten.
Ondanks deze verandering hebben de monteurs in Maranello, als we Formu1a.uno mogen geloven, dus flinke tijdswinst weten te boeken met de nieuwe bolide. De nieuwe Ferrari-auto wordt op Valentijnsdag gepresenteerd door Frédéric Vasseur, Charles Leclerc en Carlos Sainz in Maranello.
Red Bull Content Pool
Het bericht ‘Nieuwe Ferrari-bolide is minstens één seconde sneller dan 2022-auto’ verscheen eerst op GP33 .