'Hamilton verdient vijf keer meer dan Verstappen met eMarketing op sociale media'
Dat Lewis Hamilton goed kan leven van zijn contract bij Mercedes, moge duidelijk zijn. De regerend wereldkampioen strijkt elk jaar zo'n 40 miljoen euro aan salaris op bij zijn equipe. Maar ook sociale media vormen een inkomstenbron voor de coureur. Mirror onderzocht Hamiltons inkomsten aan posts op Instagram en kwam met een opvallende conclusie.
Het Britse blad combineerde verschillende eMarketing onderzoeken en een verslag van Celebrity Spend Comparison, om zo in de digitale verdiensten van Hamilton te duiken. Naar verluidt zou de Brit per gesponsorde Instagram-post zo'n 45.000 euro verdienen. Met tientallen posts met merken als Tommy Hilfiger zou Hamilton dan al snel enkele tonnen per jaar verdienen aan het plaatsen van foto's op het sociale medium.
Volgens marketingspecialisten zou het hoge bedrag per foto vooral te danken zijn aan het grote aantal online volgers. Het Instagram-account van Hamilton staat namelijk momenteel op meer dan 12 miljoen.
Verstappen verdient stuk minder
Daarnaast rekende het Engelse blad uit wat Valtteri Bottas en Max Verstappen zouden verdienen met een gesponsorde post op Instagram. De twee coureurs zouden een stuk minder verdienen, gezien het feit dat de heren veel minder online volgers hebben. Verstappen zou zo'n 9.000 euro opstrijken per foto, terwijl Bottas het moet doen met 'slechts' 4.000 euro. (Foto: Red Bull Content Pool / Getty Images)