‘Max Verstappen in zijn nopjes met deze ontwikkeling op de RB19’
Sergio Pérez was van de week nog verheugd om te vertellen dat hij Red Bull Racing een bepaalde richting op had geduwd, als het ging om de ontwikkeling van de RB19. De Mexicaan houdt van een auto met een stabiele achterkant, waardoor er van nature wat meer onderstuur ontstaat. Deze rijstijl kan volgens Max Verstappen ‘niet snel zijn’ .
Er was bij wat Verstappen-fans dan ook even de vrees dat Red Bull te veel zou luisteren naar Pérez en de auto in zijn richting zou ontwikkelen. Maar het lijkt erop dat dit niet het geval is. Tijdens de geheime shakedown van de RB19 op Silverstone kwamen alleen wazige beelden naar buiten, maar Craig Scarborough (de man die net als Adrian Newey luchtstromen kan zien) kan uit die foto’s ophalen dat de RB19 niet in de richting van Pérez gaat.
Meer downforce op de voorvleugel
Uit de onscherpe beelden van de RB19 kan ‘Scarbs’ ophalen dat Red Bull Racing een ‘centre loaded front wing’ heeft, oftewel: meer grip aan de voorkant. Hiermee gaat Red Bull de voorkant van Ferrari achterna, die vorig jaar al een bredere neus op de voorvleugel gebruikte.
Door de bredere neus is er meer oppervlakte om ‘lading’ te creëeren, wat ervoor zorgt dat er meer downforce op de voorvleugel zit. Dit betekent weer dat er minder onderstuur in de auto zit en dat de auto een ‘scherpe’ voorkant krijgt, precies wat Max Verstappen wil hebben. Deze ontwikkeling zal de Nederlander dan ook zeker kunnen bekoren!
Here's my guesswork on the #RB19 based on the blurry shakedown pic. Most notable are the sidepod undercut and flat flanks. Plus the reshaped front end. #F1 #TechTalk #F1Tech pic.twitter.com/bdwch02oeS — Craig Scarborough (@ScarbsTech) February 11, 2023
Het bericht ‘Max Verstappen in zijn nopjes met deze ontwikkeling op de RB19’ verscheen eerst op GP33 .
Er was bij wat Verstappen-fans dan ook even de vrees dat Red Bull te veel zou luisteren naar Pérez en de auto in zijn richting zou ontwikkelen. Maar het lijkt erop dat dit niet het geval is. Tijdens de geheime shakedown van de RB19 op Silverstone kwamen alleen wazige beelden naar buiten, maar Craig Scarborough (de man die net als Adrian Newey luchtstromen kan zien) kan uit die foto’s ophalen dat de RB19 niet in de richting van Pérez gaat.
Meer downforce op de voorvleugel
Uit de onscherpe beelden van de RB19 kan ‘Scarbs’ ophalen dat Red Bull Racing een ‘centre loaded front wing’ heeft, oftewel: meer grip aan de voorkant. Hiermee gaat Red Bull de voorkant van Ferrari achterna, die vorig jaar al een bredere neus op de voorvleugel gebruikte.
Door de bredere neus is er meer oppervlakte om ‘lading’ te creëeren, wat ervoor zorgt dat er meer downforce op de voorvleugel zit. Dit betekent weer dat er minder onderstuur in de auto zit en dat de auto een ‘scherpe’ voorkant krijgt, precies wat Max Verstappen wil hebben. Deze ontwikkeling zal de Nederlander dan ook zeker kunnen bekoren!
Here's my guesswork on the #RB19 based on the blurry shakedown pic. Most notable are the sidepod undercut and flat flanks. Plus the reshaped front end. #F1 #TechTalk #F1Tech pic.twitter.com/bdwch02oeS — Craig Scarborough (@ScarbsTech) February 11, 2023
Het bericht ‘Max Verstappen in zijn nopjes met deze ontwikkeling op de RB19’ verscheen eerst op GP33 .