Red Bull Racing heeft onheilspellend bericht voor concurrentie na Grand Prix van Bahrein
Red Bull Racing won de eerste race van 2023 op dominante wijze. Het Oostenrijkse team scoorde een één-twee in Bahrein en Fernando Alonso, die als derde eindigde, had meer dan 38 seconden achterstand op Max Verstappen. Maar dat gat had véél groter kunnen zijn.
Max Verstappen en Sergio Pérez waren de enige coureurs van de top teams die twee stints konden rijden op zachte banden. Bij Ferrari, Mercedes en Aston Martin ging het rode rubber te snel onder hun auto’s vandaan, maar Red Bull Racing kon met de zachte banden even lang doorrijden als hun concurrenten op de harde band. Dit ook nog eens zonder degradatie.
Pas bij de tweede pitstop switchte Red Bull ook naar de harde band en draaide het gelijk de motor van Verstappen en Pérez dicht, omdat er geen enkel gevaar meer was vanuit de rest van het veld. Overigens moest Verstappen vanaf het begin al een ’target lap time’ rijden, om zo de slijtage van zijn motor te beperken.
Een seconde sneller
Uit het Red Bull-kamp klinkt het een dag na de overwinning dat zowel Verstappen als Pérez, zeker na de tweede pitstop, véél sneller hadden kunnen rijden. Het zou gaan om een seconde per ronde extra aan snelheid, wat zou betekenen dat Mercedes op bijna twee seconden per ronde was gereden in Bahrein. Charles Leclerc zou dan bijna anderhalve seconde in moeten leveren op de harde band, maar de Monegask kon geen volledige derde stint rijden, wegens het uitvallen van zijn motor .
Het is dan ook geen wonder dat Max Verstappen en Sergio Pérez verheugd waren na het einde van de race en dat de Nederlander met een héél goed gevoel uitkeek naar de rest van het seizoen. Volgens Verstappen kon het vanaf nu ‘alleen maar beter gaan’. Het bericht Red Bull Racing heeft onheilspellend bericht voor concurrentie na Grand Prix van Bahrein verscheen eerst op GP33 .
Max Verstappen en Sergio Pérez waren de enige coureurs van de top teams die twee stints konden rijden op zachte banden. Bij Ferrari, Mercedes en Aston Martin ging het rode rubber te snel onder hun auto’s vandaan, maar Red Bull Racing kon met de zachte banden even lang doorrijden als hun concurrenten op de harde band. Dit ook nog eens zonder degradatie.
Pas bij de tweede pitstop switchte Red Bull ook naar de harde band en draaide het gelijk de motor van Verstappen en Pérez dicht, omdat er geen enkel gevaar meer was vanuit de rest van het veld. Overigens moest Verstappen vanaf het begin al een ’target lap time’ rijden, om zo de slijtage van zijn motor te beperken.
Een seconde sneller
Uit het Red Bull-kamp klinkt het een dag na de overwinning dat zowel Verstappen als Pérez, zeker na de tweede pitstop, véél sneller hadden kunnen rijden. Het zou gaan om een seconde per ronde extra aan snelheid, wat zou betekenen dat Mercedes op bijna twee seconden per ronde was gereden in Bahrein. Charles Leclerc zou dan bijna anderhalve seconde in moeten leveren op de harde band, maar de Monegask kon geen volledige derde stint rijden, wegens het uitvallen van zijn motor .
Het is dan ook geen wonder dat Max Verstappen en Sergio Pérez verheugd waren na het einde van de race en dat de Nederlander met een héél goed gevoel uitkeek naar de rest van het seizoen. Volgens Verstappen kon het vanaf nu ‘alleen maar beter gaan’. Het bericht Red Bull Racing heeft onheilspellend bericht voor concurrentie na Grand Prix van Bahrein verscheen eerst op GP33 .