Verstappen en Leclerc marketingtechnisch heel interessant; tweetal in top-twintig
In de jaarlijkse lijst die SportsPro samenstelt zijn Max Verstappen en Charles Leclerc in de top-vijftig opgenomen. Het mediabedrijf richt zich voornamelijk op de zakelijk en commerciële aspecten van de sportwereld en volgens berekeningen van de in London gevestigde organisatie zijn de twee Formule 1-coureurs goed te vermarkten.
Verstappen staat op de negentiende plaats in de lijst, terwijl collega Leclerc zichzelf zelfs op de achtste stek terugvindt. Volgens SportsPro hebben de mannen bijzonder veel potentieel op marketinggebied voor de komende drie jaar. Dat is bepaald door berekeningen op basis van leeftijd, charisma, de markt in het thuisland, aantrekkingskracht in andere sporten en de mate waarin de sporters open staan om gebruikt te worden voor marketing.
Red Bull Racing en Ferrari spinnen garen
Beide coureurs zijn nog altijd maar 21 jaar oud en zullen de komende jaren ongetwijfeld populair blijven, gezien het feit dat ze nog flink wat jaren voor de boeg hebben in de koningsklasse van de autosport. Red Bull Racing en Ferrari kunnen zich als werkgevers daarmee in de handen wrijven, want voor de Formule 1-teams levert dat heel wat geld op bij het organiseren van evenementen of het uitvoeren van marketingcampagnes. (Foto: Red Bull Content Pool/Getty Images)