F1-techniek GP België | Mercedes kiest voor meer downforce dan Ferrari


In de rubriek F1-techniek houdt F1 Maximaal per Grand Prix bij welke snufjes de teams ditmaal aan de auto's toegevoegd hebben om zo goed mogelijk voor de dag te komen op het circuit. Ditmaal gaat het om de uitvindingen voor de Grand Prix van België op Spa Francorchamps.
Ferrari met minder downforce dan Mercedes
Na een vergelijking van journalist Albert Fabrega blijkt dat Ferrari met minder downforce zal rijden dan Mercedes, betreffende de achtervleugel. Ferrari's achtervleugel is lager, waardoor het meer topsnelheid creëert maar minder snel is in de bochten.
[social-post platform="twitter" id="1167063103701430272"]
Een kijkje naar de achtervleugel van Ferrari
We nemen een kijkje naar de achtervleugel van Ferrari. Er wordt een vergelijking getrokken tussen het downforce level in Baku en op Spa. Duidelijk te zien is dat het onderste gedeelte van de achtervleugel hoger zit dan tijdens de race in Azerbeidzjan.
[social-post platform="twitter" id="1167049541746663425"]

Top Headlines

Oudere Top Headlines