F1-techniek GP België | Renault voert kleine voorvleugel wijziging door
In de rubriek F1-techniek houdt F1 Maximaal per Grand Prix bij welke snufjes de teams ditmaal aan de auto's toegevoegd hebben om zo goed mogelijk voor de dag te komen op het circuit. Ditmaal gaat het om de uitvindingen voor de Grand Prix van België op Spa Francorchamps.
Renault voert kleine voorvleugel wijziging door
Renault heeft voor Spa Francorchamps de voorvleugel aangepast. Waar de onderste flap in Hongarije vrijwel over even laag hing, hebben ze die nu aan de zijkanten verhoogd.
[social-post platform="twitter" id="1167365141303832577"]
McLaren met nieuwe voorophanging
McLaren rijdt in de eerste vrije training, weliswaar alleen op de auto van Lando Norris, met een verbeterde voorophanging. Ook test het team uit Woking met een 'aero rack', om zo de luchtstromen rondom de auto te analyseren.
[social-post platform="twitter" id="1167360201034489857"]
Racing Point met diverse upgrades op Spa
Net zoals vrijwel ieder team heeft Racing Point diverse upgrades meegebracht naar Spa. Zo rijdt het team met minder downforce, gezien de vorm van het circuit. Daarnaast heeft ook de voorvleugel een metamorfose gekregen, zoals op onderstaande foto te zien is.
[social-post platform="twitter" id="1167101046344364033"]
Red Bull voegt onderdeel toe bij spiegels
Red Bull heeft een flap toegevoegd bij de spiegels. De flap lijkt de zijspiegel en het chassis te verbinden. Ook lijken de zijspiegels meer naar beneden te wijzen vergeleken met de setup van Hongarije
[social-post platform="twitter" id="1167079044892024832"]
Ferrari met minder downforce dan Mercedes
Na een vergelijking van journalist Albert Fabrega blijkt dat Ferrari met minder downforce zal rijden dan Mercedes, betreffende de achtervleugel. Ferrari's achtervleugel is lager, waardoor het meer topsnelheid creëert maar minder snel is in de bochten. Ook de vergelijking met de achtervleugel van de Red Bull wordt getrokken.
[social-post platform="twitter" id="1167076655178899458"]
Een kijkje naar de achtervleugel van Ferrari
We nemen een kijkje naar de achtervleugel van Ferrari. Er wordt een vergelijking getrokken tussen het downforce level in Baku en op Spa. Duidelijk te zien is dat het onderste gedeelte van de achtervleugel hoger zit dan tijdens de race in Azerbeidzjan.
[social-post platform="twitter" id="1167049541746663425"]