Horner optimistisch: "Longruns waren sterk, Max en Pierre konden nog sneller"

Aan het einde van de dag bezetten Verstappen en Gasly respectievelijk de plaatsen drie en tien. De 21-jarige Nederlander moet slechts twee tienden toegeven ten opzichte van nummer één Valtteri Bottas en staat eveneens kort achter Sebastian Vettel, zijn twee jaar oudere Franse collega heeft iets meer moeite om een razendsnelle ronde uit zijn RB15 te persen. Gasly komt uiteindelijk negen tienden van een seconde tekort ten opzichte van Verstappen."We hadden het vermoeden dat er iets met de versnellingsbak van Max aan de hand was", laat Horner in gesprek met Sky Sports weten. "Gelukkig is het een vrijdagbak. Max eindigde op de derde plaats, maar hij had nog wat verder naar voren kunnen staan. Hij ging namelijk iets wijd in de laatste bocht, zonder dat foutje was een tijd a la Vettel of Bottas mogelijk geweest. Ik ben ervan overtuigd dat we hier in China een goede racewagen hebben."Over de te voeren strategie in China weet Horner dat er meerdere mogelijkheden zijn. "Het wordt erg interessant om te zien voor welke tactiek de teams kiezen. Een eenstopper is mogelijk, een tweestopper evengoed. Bovendien is inhalen met de grotere DRS, zeker op dit circuit, vrij eenvoudig." Horner houdt zijn hand nog steeds boven het hoofd van Gasly, die volgens hem sneller had kunnen gaan dan P10. "Pierre heeft niet alles op alles gezet om een snelle ronde te rijden en maakte bovendien wat foutjes in de ronde waarin hij uiteindelijk zijn snelste tijd reed. Daarnaast hebben we meerdere aerodynamische tests met zijn wagen gedaan. De longruns zien er goed uit. Hopelijk komt ook Pierre een beetje door in China."Op de rechte lijn is Ferrari nog steeds onnavolgbaar, weet ook de Red Bull-teambaas. "Ferrari is waanzinnig snel op de rechte stukken, wij willen het niveau bereiken waarop zij momenteel opereren. Het is niet normaal, ze rijden zelfs met veel vleugel en gaan nog als kogels - zelfs in vergelijk met Mercedes."Red Bull Racing won de Grand Prix van China tweemaal, te weten in 2009 (Vettel) en 2018 (Daniel Ricciardo).

Top Headlines

Oudere Top Headlines